tavuk ciğerli iç pilav tarifi


Tavuk ciğerli iç pilav tarifi: İç pilav yapımında kuzu ciğeri veya tavuk ciğeri kullanılabilir. İç pilavınızı ister kuzu ciğeriyle yapın, isterseniz tarifimde olduğu gbi tavuk ciğeriyle yapın, lezzetinden bir şey kaybetmez. İç pilav yapılıp doğrudan sofraya konduğu gibi, tavuk dolması veya tavuk sarması yapımında kullanılabilir. İç pilav yaparken tereyağı ve zeytinyağını ortak kullanırsanız, pilavınız fazlasıyle lezzetli olur. Tarifimde bir su bardağı dolusu pilavlık pirinç kullanarak, iç pilav yaptım. Verdiğim ölçülerin katlarını kullanarak istediğiniz miktarda iç pilavınızı yapabilirsiniz.

Tavuk Ciğerli İç Pilav
pilavlık pirinç
tereyağı
zeytinyağı
tavuk ciğeri
soğan
dolma fıstığı
kuş üzümü
yenibahar, karabiber
tarçın, tuz
su

Bir bardak pirinci, suyunu değiştire değiştire yıkadım ve süzdüm. Yüz gram tavuk ciğerini yıkadım ve küçük kuşbaşı doğradım. Bir küçük soğanı yemeklik doğradım. Tencerede bir kaşık tereyağı ile bir kaşık zeytinyağını erittim. Ardından, sırasıyle bir kaşık fıstığı, soğanı, ciğeri, pirinci ilave ettim ve iyicene kavurdum. Üzerine bir kaşık kuş üzümü, birer çay kaşığı karabiber, tarçın, yenibaharı, 1.5 su bardağı sıcak su ve bir tatlı kaşığı tuzu ilave ettim, karıştırdım. Tencere kaynadıktan sonra kapağını kapadım ve ocağı iycene kıstım. On beş dakika sonra ocağı söndürdüm, pilavı demlenmeye bıraktım ve afiyetle yedim.

Üsteki satırlarda tavuk ciğerli iç pilav tarifini okudunuz. Aklınıza yattıysa eğer, bir gün denemeye karar vereceksiniz. Ne var ki, yemek sadece verilen tariflerle yapılmıyor. Elimizin altında kullanabileceğiniz en güzel mutfak takımları olsa, ya da en kalitelisinden mutfak malzemelerimiz olsa yemek yapım gerçeği hiçbir zaman değişmez. Tencereyi kaynatma becerisi doğuştan değil, sonradan kazanılan deneyimdir. İnsanlar yıllar boyunca bir sefer olsun hiç yemek yapmamış olabilir. Bu kişinin yemek yapma konusunda beceriksizliği değildir. Yeter ki karar verilsin, işe tavuk ciğerli iç pilav yapımı ile başlanabilinir.

İç pilav yapımı, kullanılan bir kaç malzeme dışında "pirinç kullanılarak yapılan" diğer pilav çeşitlerinden farklı değildir. Farkı ise, yenildiğinde damaklarda hissedilen tadıdır. Saydığım malzemelerle damak çatlatan şahane bir iç pilav yapılabilir. Ama, yapılmış bir pilavı herkese beğendirmek güçtür. İşte burada, kişinin aile sofrasından kazandığı damak tadı girer devreye. Söz gelimi, aile mutfağında iç pilav yapılırken "herhangi bir nedenle" eksik malzeme kullanılıyorsa eğer, bu tada alışık olan birine en güzel iç pilavı beğendirmek güçtür. Çünkü o kişi konu iç pilav olursa, her zaman annesinin yaptığı iç pilavdan başkasına göz kırpmaz.

İç pilav ciğerli veya ciğer kullanmadan yapılabilir. Ciğer kullanılacaksa tek başına kuzu ciğeri, ya da tavuk ciğeri kullanılabilir. Önemli olan, kullanılan ciğerin temizlendikten sonra küçük olarak kuşbaşı doğranmasıdır. Pilav içerisinde ciğer büyüklüğünü oran olarak belirtmek istersek, doğranılan ciğer çam fıstığı boyunu aşmamalıdır. Ciğeri büyük doğrarsak ne olur sorusuna hiç bir şey olmaz derim. Yemek yaparken kullanılan malzemelerin boyutları birbirlerine uygun olmalıdır. Bu tamamen yemeğin görselliği ve göz zevki ile ilgilidir.

Pirinçle yapılan bütün pilav çeşitlerinde pirinç önce su içerisinde ıslatılır. Pirinç nişastasından arındırılmak için ılık su içerisinde yarım saat süre ile dinlendirilir. Ardından bol su ile berrak suyu çıkıncaya kadar yıkanır ve süzülür. Pirinci yıkarken elle fazlaca ovmamak gerekir. Pirinç ovarak veya fazla süre ile su içerisinde bekletilmeden dolayı kırılır ya da çatlar. Pirinç pilav yapmak için ıslatılmadan "bol su ile yıkanarak" kullanılabilir. Nişastası giderilmeden ve çok iyi şekilde kavrulmadan yapılan pirincin pilavı tane tane olmaz.

İç pilavın yanında ne yenir derseniz, her çeşit et yemekleri derim. Aslında bu soruyu iç pilav hangi yemeklerle yenir diye sormak daha doğru olur. İç pilav başta kırmızı et ve beyaz etle yapılan her çeşit yemekle servis edilebilir. Tavuk ve hindi ürünleriyle yapılan yemeklerden tutun da, büyükbaş hayvan etleriyle yapılan bütün yemeklerin yanında iç pilav verilebilir. Örneğin; ızgara köfte, piliç köfte, kuzu şiş ve çeşitli kebapların yanında iç pilav verilebilir. Bu konuda fazla söze gerek yok. İç pilav, yanında normal pilavların verildiği bütün yemek çeşitleriyle birlikte sofraya konulabilir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği