tavuklu patlıcan yemeği tarifi


Tavuklu patlıcan yemeği tarifi: Tavuklu patlıcan yemeği daha çok tavuk but, tavuk incik ve tavuk göğsü kullanılarak yapılır. Patlıcan yemeği ocak üzeri tencerede kısık ateşte 25 dakikada pişer. Bu nendenle, tavuk etiyle patlıcan yemeği yapmak için; tavuk etinin ve patlıcanın pişme süresi dikkate alınmalıdır. Yemek yaparken tavuk eti kuşbaşı doğranarak kavrulursa, sebze yemeklerinde pişmeme sorunu olmaz. Yemek yapımında tavuk etini istediğiniz irilikte doğrayın ve rengi tamamen dönünceye kadar kavurun. Ardından tarifime uygun olarak tavuklu patlıcan yemeğini pişirin. Yemek yapımında istediğiniz yağı kullanabilirsiniz.

Tavuk Butlu Patlıcan Yemeği
patlıcan
tavuk budu
yemeklik yağ
soğan, sarımsak
domates, sivri biber
domates salçası
karabiber, kimyon
su, tuz

Altı tane patlıcanı alacalı soydum, halka doğradım ve tuzlu su içinde yarım saat beklettim. İki tavuk butunu kemiklerinden ayırdım ve irice doğradım. Tencereye beş kaşık zeytinyağı koydum ısıtım. Üzerine tavuk etini ilave ettim ve rengi dönünceye kadar kavurdum. Ardından sırası ile doğradığım soğanı, sivri biberi, bir tatlı kaşığı dolusu domates salçasını, doğradığım domatesi kavurdum. Üzerine dört diş sarımsağı, patlıcanı, iki su bardağı dolusu sıcak suyu, birer çay kaşığı dolusu karabiber ve kimyonu, bir tatlı kaşığı dolusu tuzu ilave ettim güzelce karıştırdım. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynatım, kapağı kapadım ve ocağı iyicene kıstım. 25 dakika bitiminde tencereyi ocaktan aldım, yemeğimi cacık eşliğinde afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği