5 dakikada kuşbaşı tavuk ciğeri kızartması


5 dakikada kuşbaşı tavuk ciğeri kızartması tarifi. İşte size (sıklıkla yapıp, çerez niyetine tükettiğim) tavuk sakatat yemeklerinden, tavuk ciğeri kızartması tarifi. Yapımı oldukça kolay, yemesi bir o kadar eğlenceli ve lezzetli, çıtır çıtır ciğer kızartması. Tarifime uyarsanız, yaptığınız yemekten memnun kalır ve tadanlarınız dan (bonus toplar gibi) takdir toplarsınız. Yapmanız gereken, ciğerciden ihtiyacınız kadar tavuk ciğeri temin etmek, ardından ciğerlerin üzerinde bulunan yürek ve beyaz renkli yağları ayırmaktır. Seçimi size kalmış, isterseniz yürekleri temizledikten sonra ciğerle birlikte kızartabilirsiniz.

Tavuk Ciğeri Kızartma Malzemesi
  • tavuk ciğeri
  • toz kırmızı biber
  • pul kırmızı biber
  • kızartma yağı
  • un ve tuz

Semtimizdeki sakatatçıdan yarım kilo tavuk ciğeri aldım. Ardından, ciğerlerin üzerinde bulunan yürekleri ve yağları bıçakla keserek ayırdım. Temizlediğim ciğerleri güzelce yıkadım ve süzdüm. Ardından irice kuşbaşı doğradım, kağıt havlu ile kuruladıktan sonra kevgire aldım. Üzerine bir tatlı kaşığı pul biber, bir çay kaşığı toz biber serptim ve karıştırdım. Üzerine bir fincan buğday unu serptim karıştırdım. Ardından kızgın yağ içinde 5 dakika süre ile kızarttıktan sonra, kevgirle tabağıma aldım ve üzerine yeter miktarda tuz ektim. Tarifimizi denerseniz, memnun kalırsınız. Afiyet bal, şeker olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği