15 dakikada arpa şehriyeli tavuk pilavı tarifi


15 dakikada arpa şehriyeli tavuk pilavı tarifi ve malzemesi: Şehriyeli tavuk pilavı, çiğ veya haşlanmış (tavuk budu, ya da tavuk göğsü) tavuk eti kullanılarak yapılır. Pilava su verirken; kaynar olarak normal su, et suyu veya tavuk suyu verilir. Arpa şehriye ile yapılan bütün pilav çeşitlerinde su ölçüsü; bir ölçü arpa şehriye için, iki ölçü su kullanılır. Arpa şehriye pilavı, diğer pilav çeşitleri (bulgur, pirinç) gibi kısık ateşte pişirilir ve ocaktan alındıktan sonra dinlendirilir. Pilavda kullanılacak yağ çeşiti, ailenin alışkanlıklarına bağlı olarak istenilen yağ kullanılabilir. En lezzetli pilav için, zeytinyağı ve tereyağı ortak kullanılmalıdır.

Arpa Şehriyeli Tavuk Pilavı
arpa şehriye
haşlanmış tavuk eti
yemeklik yağ
tuz
su

İki tane tavuk budunu haşladım ve soğuduktan sonra iri parçalara böldüm. İki kaşık zeytinyağı ile bir kaşık tereyağını erittim. Üzerine iki su bardağı ölçüsündeki şehriyenin yarısını ilave ettim, pembeleşinceye kadar kavurdum. Ardından kalan şehriyeyi de üzerine ilave ettim ve hafif kavurdum. Üzerine dört bardak kaynar su, bir tatlı kaşığı tuz ilave ettim ve pilavın tuzunu ayarladım. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattım, ardından kapağını kapattım ve ocağı iyicene kıstım. Tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm ve şehriye pilavımı on beş dakika dinlendirdim. Ardından üzerine tavuk etini ilave ettim, karıştırdım ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği