tavuk kıymalı misket köfte çorbası


Tavuk kıymalı misket köfte çorbası tarifi: Tavuk kıyması kullanılarak çeşitli tavuk çorbaları yapılır. Bu çorbalardan biri de tavuklu köfte çorbasıdır. Tavuk kıyması soğan, bayat ekmek içi, çeşitli baharat, tuz ile yoğurulur ve fındık iriliğinde misket köfteler yapılır. Hazırlanan misket köfteler ise, çorba yapımında kullanılır. Köfte yoğrulurken içerisine bir iki diş sarımsak ilave edilirse, köfte daha lezzetli olur. Bu tamamen damak zevkinizle ilgili bir konu, köftenizi istediğiniz bahartlarla yoğurabilirsiniz. Bu tarifte domates ve domates salçasını birlikte kullandım. Tavuk kıymalı köfte çorbasında salça veya domates tek başına kullanılabilir. Birde çorbanın kıvamını artırmak için, bir yemek kaşığı ölçüsünde buğday unu kullandım. Ayrıca tatlandırmak için bir tatlı kaşığı kuru nane kullandım. Oldukça lezzetli bu çorbayı misafir sofralarınıza dahi çıkarabilirsiniz.

Tavuk Kıymalı Köfte Çorbası
tavuk kıyması
soğan
yemeklik yağ
domates salçası
domates
bayat ekmek
maydanoz
kuru nane
karabiber
pul biber
kimyon
tuz
un
su

250 gr. buttan çektirdiğim tavuk kıymasını yoğurma kabına koydum. Üzerine bir küçük soğanı ve bir tutam maydanozu kıydım koydum. Bir su bardağı dolusu bayat ekmek içini elimde ufaladım koydum. Üzerine birer çay kaşığı karabiber, pul biber, kimyon, bir çay kaşığı tuzu ilave ettim ve güzelcene yoğurdum. Ardından tadına baktım, tuzunu ayarladım. Köfte harcını dolaba kaldırdım ve yarım saat dinlendirdim. Ardından dolaptan çıkardım, bir tepsi içine iki kaşık un serptim. Köfteden sağ işaret parmağım ile parçalar kopardım ve fındık iriliğinde misketler yaptım. Yaptığım misketleri unlu tepsiye sıraladım. Tencereye beş kaşık ayçiçek yağı koydum ve bir kaşık dolusu unu hafif kavurdum. Üzerine sıra ile bir tatlı kaşığı salçayı, bir tatlı kaşığı kuru naneyi ve iki tane rendelediğim domatesi ilave ettim kavurdum. Ardından misket köfteleri ve altı su bardağı kaynar suyu ilave ettim. Tencereyi bir taşım kaynattım, aralıklı kapağını kapattım, ocağı iyicene kıstım ve başladım beklemeye. 30 dakika bitiminde ocağı söndürdüm ve çorbanın tuzunu ayarladım. Amanın ne güzel olmuş diye diye çorbamı içtim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği