tavuk budu sulu yemeği, sebzeli tarifi


Tavuk budu sulu yemeği, sebzeli tarifi: Tavuk budu yemeği, çeşitli sebze ve baharatlarla birlikte yapılır. Hazırlanan yemek fırında veya tencerede pişirilebilir. İstenirse tavuk budu yemeği su kullanılmadan dahi pişirilebilir. Bu seçim kişinin tercihine kalmış, tavuk budunu ister derisi ile isterseniz derisiz pişirebilirsiniz. Tavuk budu yemeği yaparken derisinini kullanmak istemezseniz, yemekte kullanacağınız yağ oranını artırmanız gerekir. Birde; tavuk budu yemeğini pişirdikten sonra, üzerine kıyılmış maydanoz ilavesi yemeğin lezzetini artıracaktır, tavsiye ederim. Bu tarifimde iki tane kalçalı piliç budunu derisiyle birlikte ve kullandığım sebzelerin tümünü kavurmadan "çiğden" kullandım.

Tencerede Tavuk Budu Yemeği
tavuk budu
soğan
domates
patates
sivri biber
havuç
yemeklik yağ
karabiber, pul biber, kimyon
sarımsak
su ve tuz

İki tane kalçalı piliç budunu yıkadım süzdüm. Bir soğanı, iki domatesi, üç patatesi, bir havucu soydum ve doğradım. Üç diş sarımsağı soydum, bütün bıraktım ve iki sivri biberi irice doğradım. Hazırladığım malzemeleri tencerenin içine koydum. Üzerine birer çay kaşığı ölçüsünde karabiber, pul biber, kimyon, bir tatlı kaşığı ölçüsünde tuz ilave ettim ve karıştırdım. Malzemelerin aralarına butları yerleştirdim, üç yemek kaşığı zeytinyağı ve bir su bardağı ölçüsünde kaynar su ilave etim. Tencereyi ocak üzerine aldım, bir defa fokurdattıktan sonra tencereyi kapadım, ocağı iycene kıstım ve başladım beklemeye. 50 dakika bitiminde tencereyi ocaktan aldım, iftar sofrasına koydum ve henüz tadına bakmadım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği