fırında tavuklu rulo börek


Fırında tavuklu rulo börek tarifi: Bu yazımda hazır yufka ile yaptığım, fırında tavuklu rulo börek tarifimi paylaşacağım. Tavuklu böreklerin yapımında tavuk eti haşlanır, ya da yağ içerisinde kavrulur. Börek içi hazırlanırken tavuk kıyması kullanılabileceği gibi, tavuk göğsü veya tavuk budu kuşbaşı doğranarak kullanılabilir. Bu konudaki seçim size kalmış, tavuk etini istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz. Birde, börek harcı hazırlanırken tavuk eti içerisine soğan, domates, sivri biber ve çeşitli baharatlar ilave edilebilir. Damak zevkinize uyan her çeşit malzeme ve tatlandırıcıyı börek içini hazırlarken kullanabilirsiniz.

Fırında Tavuklu Rulo Börek
tavuk göğsü
hazır yufka
soğan
domates
sivri biber
maydanoz
yemeklik yağ
karabiber, pul biber
maydanoz
galeta unu, süt
tuz

İçerisinde yirmi bir tane yufka dilimi olan, üçgen kesilmiş bir paket hazır yufka satın aldım. Böreğin içi için 250 gr. tavuk göğsünü kuşbaşı doğradım. Doğradığım bir soğan ile iki sivri biberi "sıra ile" üç kaşık zeytinyağı içinde kavurdum. Üzerine tavuk göğsünü ilave ettim ve beyazlaşıncaya kavurdum. Ardından rendelediğim iki domatesi, birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, bir tatlı kaşığı tuzu ilave ettim ve karıştırdım. Malzemeler kaynamaya başlayınca kapağını kapattım. Ocağı iycene kıstım ve malzemeler suyunu çekinceye kadar pişirdim. En son maydanozu ilave ettim, karıştırdım ve iç harcı soğumaya bıraktım.

Rulo Böreğin Sarılması ve Fırında Kızartılması
Bir çay bardağı soğuk süt ile iki kaşık zeytinyağını karıştırdım. Ayrı bir kap içerisinede bir su bardağı dolusu galeta unu koydum. Ardından, hazır yufka dilimlerini mutfak tezgahına yaydım. Her bir yufka diliminin üzerini fırçamı yağ ile karıştırılmış süte batırarak ıslattım. Yufkanın geniş tarafına bir kaşık dolusu harç koydum, yufakayı üzerine kapattım ve kenarlarını iç tarafa bükerek rulo yaptım. Diğer yufka dilimlerini sardıktan sonra; tek tek ruloları süt içerisine daldırdım ve galeta ununa buladım. Ardından pişirme kağıdı yaydığım fırın tepsime dizdim. Böreğimi önceden 180°C ısıttığım fırınımın orta rafında 20 dakika kızarttım ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği