fırında sebzeli tavuk baget yemeği


Fırında sebzeli tavuk baget yemeği yapımı kolay, oldukça leziz ve hafif bir yemektir. Kullanılacak malzemeler patates, soğan, domates sivri biber veya çarliston biber, sarımsak, istediğiniz sayıda tavuk baget ve tatlandırıcı olarak istediğiniz baharatları bu yemekte kullanabilirsiniz. Bazıları tavuk yemeklerinde tavuğun derisini kullanmaktan kaçınırlar, sakın bunu siz yapmayın. Tavuk yemeklerinde yemeği tatlandıran tavuğun derisidir, yemeğinizi tavuk etinin derisiyle birlikte yapın. Bir nedenle tavuk derisini yemeyeceksiniz eğer, derisini tabağınızda ayırın. Bu yemeği yaparken her biri yüz elli gram civarında olan tavuk bagetleri kullandım.

Fırında Tavuk Baget Yemeği
ihtiyacınız kadar tavuk baget
soğan
domates
patates
sivri biber
sarımsak
sıvı yağ
karabiber, pul biber, kekik
tuz

Beş tane bageti yıkadım ve süzdüm. İki soğanı yarım ay doğradım. İki domatesin kabuğunu soydum ve kuşbaşı doğradım. Üç patatesi soydum, elma dilimi doğradım. Üç diş sarımsağı soydum, bütün bıraktım ve iki sivri biberi iri olarak halka doğradım. Tepsi içine üç kaşık sıvı yağ gezdirdim ve bagetleri üzerine dizdim. Sıra ile aralarına patates dilimlerini, sarımsakları, üzerine soğanı ve domatesi yaydım. Birer çay kaşığı dolusu kararbiber, pul biber, kekik ve bir tatlı kaşığı dolusu tuz serptim. Ardından bir su bardağı su ilave ettim ve tepsiyi alüminyum folyo ile kapattım. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıtığım fırının orta rafına sürdüm ve bir buçuk saat pişirdim. Ardından folyoyu kaldırdım, on beş dakika süre ile üzerini kızarttıktan sonra tepsiyi fırından aldım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği