fırında acı soslu tavuk incik kızartması


Fırında acı soslu tavuk incik kızartması tarifi: Fırında acı soslu tavuk baget yemeğimi tadanların birçoğu, buffalo soslu olmuş derler. Buffalo sosun muhteviyatını tam olarak bilmediğim için, söz edenlere he he diye güler geçerim. Bagette kullandığım sosu kendi damak zevkime göre hazırladım. Acı desemde, bu sos dilleri yakacak acılıkta değildir. Çünkü, sosu hazırlarken tatlı biber salçası kullanıyorum. Sosa hafif acılık veren, kullandığım toz kırmızı biber ve karabiberin acılığıdır. Bu baharatları da fazla kullanmadığımdan, her damak zevkine hitap ediyor. Hazırladığım sos koyu kıvamda olduğu için, bagetleri tepsiye dizerken bagetleri sosun tamamen kaplanmış olmasına dikkat etmek gerekir. Sosa bulanmış bagetler, dolapta iki saat dinlendirildikten sonra kullanılabilir. Zamanınız yeterli ise, bagetleri 24 saat süre ile sos içerisinde tutarsanız "fırında kızartması" daha lezzetli olur.

Fırında Acı Soslu Tavuk Baget
ihtiyacınız kadar tavuk baget
yoğurt
domates salçası
biber salçası
ayçiçek yağı
toz biber
karabiber
tuz

Sekiz tane tavuk bageti yıkadım, süzdüm ve üzerlerini çatalın ucu ile birkaç yerinden deldim. Acı sosunu hazırlamak için, bir kap içerisine iki kaşık yoğurt, üç kaşık ayçiçek yağı, yarım kaşık domates salçası, bir kaşık biber salçası, birer tatlı kaşığı dolusu toz biber, karabiber, tuz koydum ve iycene karıştırdım. Ardından bagetleri koydum, güzelcene sosa buladım. Peşi sıra sosun üzerini kapattım ve iki saat dinlenmesi için buzdolabına kaldırdım. Süre bitiminde bagetleri "üzerindeki sosları düzelterek" fırın tepsisine aralıklı dizdim ve üzerini alüminyum folyo ile kapattım. Tepsiyi önceden 200 dereceye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm ve bir saat süre ile pişirdim. Süre bitiminde üzerinden folyoyu aldım ve on beş dakika süre ile üzerini kızarttım. Ardından kızarmış bagetleri, önceden yaptığım arpa şehriyeli pilav üzerine yaydım ve sofraya şıppadanak koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği