fırında sebzeli kanat


Fırında sebzeli kanat tarifi: Fırında sebzeli kanat yemeği, seçime bağlı olarak her çeşit sebze kullanılarak yapılır. Bu sebzeler arasında domates, soğan, patlıcan, kabak, patates, mantar, taze fasulye, bamya, havuç, bezelye ve her çeşit taze biberi sayabiliriz. Fırında sebzeli kanat yemeği yaparken bir çok sebze doğrudan kullanılır. Bazı sebzeler ise, geç pişeceğinden "taze fasulye, havuç ve bezelye gibi" önceden yarı pişmiş duruma getirldikten sonra yemek yapımında kullanılır. Fırında sebzeli tavuk kanat tarifimde soğan, domates, patates, sivri biber gibi sebzeler; sarımsak, karabiber, pul biber ve kekik gibi tatlandırıcılar kullandım.

Fırında Sebzeli Tavuk Kanat
tavuk kanadı
yemeklik yağ
domates
soğan
patates
sivri biber
sarımsak
karabiber
pul biber
kekik
tuz
su

Bir kilo kanadı yıkadım, süzdüm ve bir kap içerisine koydum. Üzerine birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kekik serptim ve güzelce harmanladım. Ardından fırın tepsisi içine iki kaşık ayçiçek yağı gezdirdim. Üzerine kanatları dizdim, kanatların arasına elma dilimi doğradığım iki patatesi sıraladım, dörde böldüğüm iki soğanı, üç diş sarımsağı ve iri kuşbaşı doğradığım iki sivri biberi dizdim. Tepsinin en üstüne ise, soyup kuşbaşı doğradığım iki iri domatesi yaydım. Ardından bir tatlı kaşığı dolusu tuz serptim ve bir su bardağı dolusu kaynar su gezdirdim. Tepsiyi alüminyum folyo ile kapattım ve önceden 200 dereceye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm. 50 dakika bitiminde tepsinin üzerinden folyoyu aldım ve üzeri kızarması için 5 dakika daha fırında tuttum. Peşisıra tepsiyi fırından çıkardım, beyaz pilav ve cacık eşliğinde afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği