tavuklu paça çorbası yapımı ve malzemesi


Evde tavuklu paça çorbası yapımı ve malzemesi: Tavuklu paça çorbası tavuk budu, tavuk göğsü ayrı ayrı kullanılarak yapıldığı gibi; birlikte kullanılarakta yapılır. Çorbaya su verilirken haşlanmış tavuğun suyu kullanılır. Tavuklu paça çorbası yapmak için bir bütün tavuk haşlamaya gerek yoktur. İhtiyaç durumunuza göre çorba yapmak için; istediğiniz sayıda tavuk budu veya tavuk göğsünü haşlar, kullanırsınız. Çorba yaparken dikkat edilecek nokta ise, tavuk suyunun yağ oranı dikkate alınarak çorbaya ilave edilecek yağ miktarını ayarlamaktır. Birde, çorbanın kıvamını artırmak için fazlaca un kullanılmamalıdır. Tavuklu paça çorbası terbiyeli, ya da sade olarak yapılabilir. Bu yazımda sade paça çorbasını tarifledim, gelecek bir zamanda da terbiyeli tavuklu paça çorbasının yapımı ile ilgili tarifimi vereceğim.

Sade Tavuklu Paça Çorbası
tavuk eti
tavuk suyu
yemeklik yağ
un
sarımsak
sirke
pul biber
tuz

Haşladığım bütün tavuğun bir budu ile yarım göğsünü, elimle küçük parçalara böldüm. İki diş sarımsağı ezdim ve dört yemek kaşığı üzüm sirkesi ile karıştırdım Tencereme dört kaşık ayçiçek yağı koydum ısıttım. Üzerine bir kaşık tepelice doldurduğum unu ilave ettim ve un köpürünceye kadar kavurdum. Ardından tavuk etini, altı su bardağı tavuk suyunu ilave ettim ve tencere kaynayıncaya kadar karıştırdım. Tencere kaynayınca kapağını aralıklı kapattım, ocağı iycene kıstım ve başladım beklemeye. On dakika bitiminde tencereyi ocaktan aldım, bir tatlı kaşığı tuz ilave ettim ve tuzunu ayarladım. Bir kaşık yağ içinde bir çay kaşığı pul biberi kavurdum. Doldurdum tabağıma çorbayı, üzerine sarımsaklı sirke, biberi ilave ettim ve ne güzel olmuş diye diye içtim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği