tavuklu kadınbudu köfte


Tavuklu kadınbudu köfte tarifi: Tavuk etinin yakıştığı en güzel yemek çeşitleri arasından biri de, tavuklu kadınbudu köfte olsa gerek. Yapımı, diğer kadınbudu köfteden farksız olmasına rağmen biraz uğraştırıcı. Sebebi ise, tavuk kıymasının oldukca yumuşak olmasından dolayı köfteye şekil vermedeki zorluktur. Bu zorluğu aşmanın tek yolu, kıymayı yoğurduktan sonra sertleşinceye kadar buzdolabında tutmaktır. Birde bu köfteyi kızartırken "havaların sıcak olduğu yaz aylarında" yumurtayı buzdolabından çıkarıp kullanmak gerekir. Oda sıcaklığındaki yumurtayı çırpıp kullanırsanız, köfteyi yumurtaya bularken ısınmasından dolayı sorun olur. Yani, köftenin şeklini bozar ve uğraşmak zorunda kalırsınız. Tavuklu kadınbudu köfte yamayı düşünüyorsanız eğer; kıymasını mutlaka tavuk budundan çektirin ve köfteyi yoğururken tuzunu güzel ayarlayın derim.

Kadınbudu Köfte Yapımı ve Kızartması
tavuk kıyması
pirinç
yemeklik yağ
soğan
maydanoz
karabiber
tuz
yumurta
kızartma yağı

Bir çay bardağı ölçüsündeki pirinci yumuşayıncaya kadar haşladım. Yarım kilo tavuk kıymasını ikiye böldüm. Ardından, bir soğanı ince doğradım ve iki kaşık ayçiçek yağı içinde kavurdum. Üzerine kıymanın yarısını koydum ve taneleşinceye kadar kavurdum. Yoğurma kabı içine kavurduğum kıymayı, ayırdığım çiğ kıymayı, pirinci, bir çay kaşığı karabiberi, doğradığım bir tutam maydanozu, bir tatlı kaşığı tuzu ilave ettim ve iyicene yoğurdum. Ardından köfteden ceviz büyüklüğünde parçalar kopardım ve iri misketler yaptım. Misketleri bir kap içine koydum ve buzdolabına kaldırdım. Misketler iycene sertleştikten sonra dolaptan aldım ve yassı köfteler yaptım. Ardından bir yumurtayı güzelcene çırptım ve yağı tavada ısıttım. Peşi sıra köfteleri yumurtaya bulayarak önlü arkalı kızarttım, bir porsiyon köfte tabağıma aldım ve bir kase yoğurtla yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği