ızgarada yumuşacık tavuk göğsü pişirme


Izgarada yumuşacık tavuk göğsü pişirme tarifi: Bu tarifim; tavuk göğsü ızgara sosu ile marine edilmiş, tavuk göğsünün ızgara yapılmasıyla ilgilidir. Tavuk göğsü meşe kömürü veya gazla çalışan mangalda, elektirkli ızgarada, ocak üzeri çeşitli ızgara tavalarında, ya da tost makinalarında ızgara yapılabilir. Saymış olduğum ızgara aletlerinin tamamını tavuk göğsünü ızgara yapmakta kullandım. Kömürle çalışan mangalı ayrı tutarsak, diğer ızgara aletlerinin birbirlerinden farkı yok. Önemli olan, ızgaranın kızgın olması ve etleri üzerine yaymazdan önce çok iyi şekilde yağlanmasıdır. Eti ızgara üzerine koyduktan sonra "et yüzeyine" ızgara izlerinin çıkması sonrası eti döndürmek gerekir. Tarifime uyarak etinizi terbiye eder ve tam bir gün bekletirseniz, tavuk göğsü ızgaranın lezzetine doyamıyacaksınız.

Tavuk Göğsü Izgara Nasıl Yapılır
tavuk göğsü
domates salçası
biber salçası
süt
zeytinyağı
karabiber
kırmızı toz biber
soğan
sarımsak
tuz
ızgara aleti

Altı yüz gram tavuk göğsünü bir parmak kalınlığında iri parçalara böldüm. Çatalın dörtlü ucunu batırarak parçaların tamamını bir kaç yerinden deldim ve bir tatlı kaşığı tuz serperek güzelce harmanladım. Tenceremin içerisine bir küçük boy soğan ve bir iri diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, yarım yemek kaşığı domates salçası, bir tatlı kaşığı biber salçası, üç yemek kaşığı zeytinyağı, bir çay bardağı süt, bir çay kaşığı karabiber ve bir çay kaşığı toz kırmızı biberi koydum ve karıştırdım. Üzerine tavuk göğsünü ilave ettim ve karıştırdım. Buzdolabında 24 saat dinlendirdikten sonra, ızgaramı kızgın hale getirdim ve üzerini yağladım. Peşi sıra, etleri üzerine dizdim ve kurutmadan iki tarafını pişirdim. Maalesef bu etleri kendim yemedim, diğer insanlara yedirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği