kavurma sacında sarımsaklı tavuk budu sote


Kavurma sacında sarımsaklı tavuk budu sote tarifi: Tavuk sote, tavuk budu veya tavuk göğsünün kuşbaşı doğaranarak kavrulmasıdır. Yemeğe katkı malzeme olarak taze biber çeşitleri, soğan, domates ve sarımsak ilave edilebilir. Tatlandırıcı olarak damak zevkinize uygun, başta maydanoz olmak üzere her çeşit baharat kullanılabilir. Tavuk sote yapımında tavuk göğsü kullanılsa da, en güzeli tavuk butu kullanmaktır. Bildiğiniz gibi tavuk göğsü yağsız, tavuk butu ise, yağlı bir ettir. Tavuk butu derisiyle kullanılabileceği gibi, derisi ayrılarakta kullanılabilir. Tavuk sote tencerede, tavada ve kavurma sacı içerisinde yapılabilir. Resimde görüldüğü gibi, tavuk sote yemeğimi kavurma sacı içerisinde yaptım.

Tavuk Sote Nasıl Yapılır
tavuk budu
soğan
domates
sarımsak
yemeklik yağ
sivri biber
karabiber
pul biber
kimyon
kekik
tuz

İki tavuk budunun derisini ayırdım ve kuşbaşı doğradım. Bir soğanı yemeklik, iki sivri biberi halka, dört diş sarımsağı irice doğradım. Üç domatesi soydum ve yemeklik doğradım. Kavurma sacıma üç kaşık ayçiçek yağı koydum. Üzerine doğradığım eti koydum ve suyunu çekinceye kadar kavurdum. Eti sacın kenarına çektim ve orta yere sırasıyle soğanı, sivri biberi, sarımsağı ilave ettim ve kavurdum. Ardından domatesi ilave ettim ve bütün malzemeyi iyicene karıştırdım. Domates suyunu çekinceye kadar malzemeleri bir güzel kavurduktan sonra, üzerine birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kimyon, kekik ve bir tatlı kaşığı tuz ilave ettim iycene karıştırdım. Ardından, cacık eşliğiğinde doya doya yedim

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği