tavuk kıymalı kadınbudu köfte harcı


Tavuk kıymalı kadınbudu köfte harcı yapımı: Bu yazımda, tavuk kıymasından kadınbudu köftenin nasıl yoğurulduğunu tarif edeceğim. Köftenin hazırlanması için, tavuk budundan çektirdiğim yarım kilo kıyma kullandım. Köfte hazırlarken birkaç önemli noktası var; pirincin haşlanması ve yoğurulan köfteye şekil verilmesi çok önemlidir. Bu tarifte kullandığım bir çay bardağı pirinci, bir su bardağı su içinde "kısık ateşte ve on beş dakika süre ile" suyunu çekinceye kadar haşladım. Bilirsiniz, tavuk kıymasının yoğunluğu düşük olduğundan şekil vermesi zordur. Bu nedenle, köfteyi yoğurduktan sonra misketler yapıyor ve kıvamını artırmak için buzdolabında soğutuyoruz. Buna benzer önemli bilgileri yeri geldikçe sizlerle paylaşacağım.

Tavuklu Kadınbudu Köfte Yapımı
tavuk kıyması
pirinç
yemeklik yağ
soğan
maydanoz
karabiber
tuz

Bir çay bardağı dolusu pirinci yıkadım, süzdüm ve yumuşayıncaya kadar haşladım. Yarım kilo kıymayı ikiye böldüm. Bir soğanı incecik doğradım ve iki kaşık ayçiçek yağı içinde kavurdum. Üzerine kıymanın yarısını koydum ve taneleşinceye kadar kavurdum. Bir kap içine kavrulmuş kıymayı, ayırdığım çiğ kıymayı, pirinci, bir çay kaşığı karabiberi, doğradığım bir tutam maydanozu, bir tatlı kaşığı tuzu ilave ettim ve iyicene yoğurdum. Ardından köfteden ceviz büyüklüğünde parçalar kopardım ve iri misketler yaptım. Misketleri bir kap içine koydum ve buzdolabına kaldırdım. Misketler iycene sertleştikten sonra dolaptan alacağım, yassı köfteler yapacağım ve ardından yağ içerisinde kızartacağım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği