evde tavuk kokoreç yapımı


Evde tavuk kokoreç yapımı: Tavuk kokoreç, derili tavuk butu ile yapılır. But eti kemiklerinden ayrıldıktan sonra, ince şeritler halinde doğranır ve yağ içinde kızartılır. Ardından, sac içerisinde gerçek kokereç nasıl yapılıyorsa; aynı malzemeler kullanılarak işlem tamamlanır. Tavuk kokoreçin tat ve lezzeti diğer kokoreçten farklı değildir. Çoğu insan tavuk kokoreçi bağırsak kullanılarak yapılan kokoreçten ayırt edemez. Bu yemeğin iki ayrıntısı vardır. Bir, tavuk butu derisiyle birlikte ince doğranmalıdır. İki, doğranmış et yağ içerisinde çok iyi kızartılmalı ve kokereçi tatlandıran baharatlar kullanılmalıdır. Tarifimi deneyin; şikayetinizi bana, memnuniyetinizi dostlarınıza bildirin, buradayım.

Tavuk Kokoreç Nasıl Yapılır
derili tavuk butu
yemeklik yağ
domates
sivri biber
pul biber
kekik
tuz

Yarım kilo ağırlığındaki derili tavuk butunu yıkadım ve kemiklerinden etini ayırdım. Ardından, 3-4 mm. kalınlığında derisiyle birlikte "yaprak" şeritler halinde doğradım. Tava içine üç kaşık ayçiçek yağı koydum ısıttım. Üzerine doğradığım eti koydum ve güzelce kızartım. Peşi sıra, halka doğradığım iki sivri biberi, kabuğunu soyup küp şeklinde doğradığım iki domatesi ilave ettim ve karıştırdım. Domatesin bıraktığı su uçuncaya kadar malzemeyi kavurdum. Ardından, üzerine birer tatlı kaşığı dolusu pul biber, kekik ve tuz ilave ettim. Taze ekmeğimin yarısına doldurdum kokoreçimi, aldım elime bir maşrapa soğuk ayranı kimseciklere bakmadan yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği