ızgarada tavuk köftesi


10 numara ızgarada tavuk köftesi tarifi: Tavuk köftesinin kömürlü mangalda ızgarası nefis olur. Mangalın olmadığı yerlerde elektrikli ızgara, ocak üstü demir döküm ızgara tavası, ocak üstü tost makinası ve teflon tava köftenizi pişirebilir. Tavuk köftesi konusunda bazı yazılarımda söz etmiştim, tekrarını faydalı bulurum. Köftenizi tavuk etinin kalça bölümünden çektireceğiniz tavuk kıyması ile yaparsanız, sonuçtan memnun kalırsınız. Ayrıca tavuk köftenizi yoğurmazdan önce, tavuk köftesi konulu tarifime bir kez göz atmanızda fayda vardır. Köftenizi ızgara yaparken ızgaranızı yağlamanız yanında, çok fazla kızgın olmayan ızağara üzerine köftenizi dizmenize dikkat etmelisiniz. Birde köftelerinizi ızgara üzerine dizdikten sonra, köfte üzerine ızgara izi çıktıktan sonra köfteleri çevirmeniz gerekir. Zaten söz ettiğim bu ayrıntılar bildiğiniz şeylerin tekrarıdır.

Izgara Tavuk Köfte
kalçadan çekilmiş tavuk kıyması
soğan
bayat ekmek
maydanoz
sarımsak
karabiber
pul biber
kimyon
tuz
domates
sivri biber
mangal

Yoğurma kabına yarım kilo tavuk kıyması, bir soğan, bir iri diş sarımsak ve bir tutam maydanozu doğradım koydum. Üzerine iki dilim ufalanmış bayat ekmeği, birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kimyon, bir tatlı kaşığı tuzu ilave ettim ve yoğurdum. Yoğurduğum harcı buzdolabında yarım saat dinlendirdim. Ardından elimi sıvı yağ ile yağladıktan sonra, harçtan ceviz büyüklüğünde parçalar kopardım ve köftelerimi yaptım. Mangalımı yaktım, ızgarasını yağladım. Üzerine köfteleri, halka olarak dilimlediğim domatesleri ve birkaç sivri biberi dizdim. Köftelerin üzerine ızgara izi çıkınca tek tek döndürdüm. Ardından köfteler iycene pişinceye kadar bu işlemi tekrarladım. Pişen köfteleri, közlenmiş domates ve biberleri bir tencereye koydum. Aldım elime servis tabağını kendime güzel bir tabak hazırladım ve oturdum sofraya yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği