kızarmış tavuk butlu baldo pirinç pilavı


Kızarmış tavuk butlu baldo pirinç pilavı tarifi: Eskiden pirinç pilavını yapmazdan evvel pirinci ayıklar, ılık suya koyar ve yarım saat ıslatırdık. Şimdilerde pirinçlere bi hal oldu, suyu gördümü çatlıyor. Bu sebeple pirinci şimdi ıslatmıyorum, birkaç defa temiz suyu çıkana kadar yıkadıktan sonra pilavını yapıyorum. Pirinci nişastası çıksın diye ıslatırdık, yinede çıkmazdı. Kavururken birbirlerine yapışırdı, bizde yapışmasın diye bolcana yağ kullanırdık. Şükürler olsun, şimdi ne bolcana yağ kullanıyoruz, nede kavururken pirincimiz birbirine yapışıyor. Tavuk suyu ile pilav yaparken bir ölçü pirince, iki ölçü tavuk suyu kullanmamız gerekir. Çünkü tavuk suyunun jelinden dolayı, bir ölçü pirince bir buçuk ölçü tavuk suyu kullanılırsa pilavınız diri kalır. Bu pilav için iki tavuk butunu haşladım, suyu ile pilav yaptım. Butları hafif soslayarak üstlerini fırında kızarttım, aynen köy tavuğu lezzetinde oldu, deneyin.

Tavuklu Pirinç Pilavı
tavuk butu
baldo pirinç
ayçiçek yağı
su
tuz

İki tavuk butunu yıkadım, tencereye koydum. Üzerini kapatacak miktarda soğuk su ve bir tatlı kaşığı dolusu tuz ilave ettim. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattım, kapağını kapadım ve ocağı iycene kıstım. Tam bir saat bekledim, tencereyi ocaktan aldım ve butları bir tabağa çıkardım. Bir kase pirinci temiz suyu çıkıncaya kadar yıkadım ve süzdüm. Pilav tenceremede dört kaşık ayçiçek yağı ile pirinci kavurdum. Üzerine iki kase tavuk suyu döktüm, karıştırdım ve tuzunu ayarladım. Tencereyi bir defa fokurdattım, kapağını kapadım ve ocağı iycene kıstım. On beş dakika sonra ocağı söndürdüm, pilavı demlenmeye bıraktım. Fırınımı 200° dereceye ayarladım ve yaktım. Butları bir tepsiye koydum. Peşi sıra, kaseye bir çay kaşığı domates salçası, az tuz ve bir kaşık çiçek yağı koydum iycene ezdim. Bu karışımı butların üzerine sürdüm ve tepsiyi fırına koydum. Yaklaşık on beş dakika sonra baktım butlar kızarmış, ocaktan aldım. Pilavımı karıştırdım, tabağıma bolcana aldım ve butun birini üzerine koydum. Oturdum sofraya, çoban salata ve ayranla birlikte afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği