tavuklu misket (mitite) köfte


Tavuklu misket (mitite) köfte tarifi: Size, yaptımda olmadı diyemiyeceğiniz tavuklu köfte tarifi vereceğim. Tavuklu mitite köfte, ya da benim anladığım dilden tavuklu misket köftesi, diğer köftelerle yarışta sollar geçer. Aynen tavuk köftesi yapar gibi, tavuk kıyması yoğurulur ve elde yuvarlanır. Diğer köfteden farkı, tuz oranının ve sarımsak kokusunun çok hafif belli olması gerekir. Yapın tadın bakalım nasıl oluyor, doyamazsınız doyamazsınız tadına. Tavuk göğsü, kalçalı tavuk butu köfte kıyması için ayrı ayrı kullanılabilir. Her ikiside ortak olarak kıyma çektirilebilir, size kalmış. Değişiklik olsun diye sakın köfte harcının içine yumurta falan kırmayın, mesuliyet kabul etmem. Tavuklu mitite köftenizin yanına birde kıtır kıtır patates kızartması yapar koyarsanız, çocuklarınız bu hale ne der onu bilemem. Yapın yapın emeğiniz çöpe gitmez.

Tavuklu Misket Köftesi
tavuk kıyması
soğan
bayat ekmek
maydanoz
sarımsak
karabiber
pul biber
kimyon
tuz
patates
sıvı yağ

300 gram tavuk kıymasını yoğurma kabına koydum. Üzerine bir küçük soğanı, bir iri diş sarımsağı ve bir tutam maydanozu kıydım koydum. Bir dilim bayat ekmeği rondadan geçirdim koydum. Üzerine yarımşar çay kaşığı karabiber, pul biber, kimyon, bir çay kaşığı tuzu ilave ettim ve güzelcene yoğurdum. Ardından tadına baktım, tuzunu hafif belli olacak şekilde ayarladım. Köfte harcını dolaba kaldırdım ve yarım saat dinlendirdim. Ardından dolaptan çıkardım, elimi sıvı yağ ile hafif yağladım. Köfteden yeşil erik büyüklüğünde parçalar kopardım, misket şeklinde yuvarladım ve un serpilmiş tepsi içine sıraladım. Ocağı yaktım kısık ateşte, tavaya iki yemek kaşığı yağ koydum ısıttım. Üzerine köfteleri hafifce koydum, elime yemek kaşığını aldım ve hafiften karıştırarak köfteleri ve diğer ocağımın gözündeki patatesleri kızarttım. Oturdum tek başıma, ekmeksiz kimselere vermeden yedim. Şimdi ise, yandım bir demlik çay içiyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği