domates soslu tavuklu makarna tarifi


Domates soslu tavuklu makarna tarifi: Domatesli tavuklu makarna sosu, tavuk göğsü veya tavuk butu ve domatesle hazırlanır. Yağ çeşiti olarak tereyağı kullanılırsa sos daha lezzetli olur. Sos içerisine domatesin yanında bir çay kaşığı domates salçası ilavesi sosu daha güzel yapar. Sosu hazırlarken sarımsağı seviyorsanız, tatlandırıcı olarak bir iki diş sarımsak kullanılabilir. Baharat olarak karabiber, pul biber ve kimyon kullanılabilir. Kimyonu sarımsak kullanırsanız, birlikte kullanmanız yerinde olur. Sosu hazırlarken mutlaka domatesiniz olgun olması gerekir. İçi beyaz ve çekirdek yuvaları yeşil olan domatesi kullanırsanız mesuliyet kabul etmem. Sosunuz ekşi olur ve canım makarnanın tadını bozar. Domatesi benim gibi ister kuşbaşı doğrayın, ya da rendeleyin. Her ikiside sosa uyar. Makarnayı fazla haşlamayın, şöyle ucundan tırtıklayınca dişe dokunur olsun.

makarna
tavuk göğsü
domates
yağ
karabiber
pul biber
tuz
su

Makarnanın suyunu ocağa koydum. Peşinden iki küçük domatesi soydum, doğradım. Yarım tavuk göğsünü kuşbaşı doğradım. Tava içine dört kaşık ayçiçek yağı koydum ve ısıttım. Üzerine tavuk göğsünü koydum ve beyazlaşıncaya kadar kavurdum. Ardından domatesi, birer çay kaşığı karabiber, pul biber ve tuzu ilave ettim karıştırdım. Ağır ateşte sos kendi suyunu çekinceye kadar pişirdim ve ocaktan aldım. Tencerede makarnanın suyu kaynarken içine yarım paket burgu makarnası ve bir tatlı kaşığı tuz koydum karıştırdım. Normal ateşte makarnayı 15 dakika haşladım ve süzdüm. Üzerine domatesli tavuk göğsü sosumu ilave ettim, iyicene karıştırdım ve 15 dakika dinlendirdim. Sonrasında tabağımı adam akıllı doldurdum, oturdum sofraya bir kase cacıkla ne güzel olmuş diye diye yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği