fırında çiğ bütün tavuk için, kızartma sosu tarifi


Fırında çiğ bütün tavuk için, kızartma sosu tarifi: Fırında çiğ veya haşlanmış tavuk kızartması soslu ya da sade olarak yapılabilir. Tercihinize bağlı olarak istediğiniz baharatları kullanarak sos hazırlayabilir ve tavuğunuzu öyle kızartabilirsiniz. Genelde fırında tavuk kızartması yaparken çoğu zaman bu tarifimdeki normal tavuk kızartma sosunu kullanırım. Bazen baharatlı tavuk kızartması sosu, ya da hiç sos kullanmadan tavuğu sade olarak kızartırım. Normal tavuk kızartma sosu, görünüş olarak tavuğu nar gibi kızartır ve lezzetide gayet güzel olur. Sosladığım tavuğu, fırın tepsisinde veya yanmaz fırın torbası içinde kızartırım.

Fırında Tavuk Kızartması Sosu
ayçiçeği yağı
salça
karabiber
tuz

Bir bütün çiğ tavuğu fırında (normal soslu) kızartmak için, fazlaca baharat kullanmadan bu sosu hazırladım. Onuda şöyle yaptım; bir kasenin içerisine bir kaşık yoğurt, bir kaşık domates salçası, birer çay kaşığı karabiber, tuz koydum ve güzelcene karıştırdım. Ardından önceden hazırladığım bütün tavuğun içini ve dışını tuzladım, sonra bu hazırladığım sosu elimle tavuğun içine ve dışına yedire yedire sürdüm. Peşi sıra, içerisini unladığım yanmaz fırın torbasının içine koydum ve ağızını tel ile bağladım. Torbanın üzerini iki yerinden deldim, pişmesi ve kızarması için fırına sürdüm.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği