ocakta tavuk güveç tarifi


Ocakta tavuk güveç tarifi: Tavuk eti, kırmızı etin kullanıldığı her çeşit yemek yapımında kullanılır. Bu yemekler arasında sebzeli tavuk güveci ve taze fasulyeli tavuk güvecini sayabiliriz. Sebzeli tavuk güveci tarifimi başka bir tarihe bırakarak, size taze fasulyeli tavuk güvecini nasıl yaptığımı anlatacağım. Taze fasulye yemeğinin etlisini değil, zeytinyağlısını severim. Fakat, tavuklu yaptığım bütün yemek çeşitlerini ayrım gözetmeksizin severim. Bunlardan biride tavuk incik, ya da kalçalı but ile yaptığım fasulyeli tavuk güvecidir. Tavuk güveci ocak üzerinde veya fırında pişirilir. Güveç yapımında, ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum; çoğu insanın baget dediği "derisi üzerinde" tavuk incik kullanacağım. İncikleri bütün kullanacağım için, soğanlarıda doğramayıp bütün kullanacağım. Ben kullanmadım ama, isterseniz yemek içerisine bir iki diş bütün sarımsak koyabilirsiniz.

Taze Fasulyeli İncikli Tavuk Güveç
tavuk incik
taze fasulye
domates
salça
soğan
yemeklik yağ
tuz
su
toprak güveç kabı

Beş tane üzeri derili tavuk inciklerini yıkadım ve süzdüm. Yarım kilo taze fasulyi ayıkladım, yıkadım ve uygun irilikte doğradım. Dört orta boy soğanı soydum, bütün bıraktım. İki domatesin kabuğunu soydum ve doğradım. Güvecimin içine dört kaşık ayçiçeği yağı koydum ısıttım. Üzerine fasulyeyi koydum, karıştırdım ve kapağını kapattım. Ocağı kıstım ve fasulyelerin kendi suyu ile kavrulması için 15 dakika bekledim. Ardından fasulyenin üzerine resimdeki gibi; incikleri, soğanları dizdim. Üzerine doğradığım domatesleri ve bir tatlı kaşığı tuz serpiştirdim. Bir tatlı kaşığı domates salçasını 1.5 su bardağı sıcak su ile inceltim ve güvece ilave ettim. Güveci bir taşım fokur fokur kaynattıktan sonra kapağını kapattım, ocağı iyicene kıstım ve başladım beklemeye. Tam bir buçuk saat bekledikten sonra, güvecimi ocaktan aldım ve afiyetlen yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği