tavuk göğsü nasıl haşlanır


Tencerede tavuk göğsü nasıl haşlanır? Tavuk göğsü çoğu zaman haşlanmış olarak kullanılır. Tavuklu pilav, tavuklu çorba, tavuk salatası ve tavuk göğsü muhallebisi gibi çeşitli yemeklerin yapımında haşlanmış tavuk göğsü kullanılır. Tavuk göğsü lazım olduğunda, bir bütün tavuğu haşlamak yerine; kasap, market ve sakatatçılarada her daim hazır bulunan "dökme ya da paketlenmiş olarak" tavuk göğsünü tedarik edebiliriz. Elimizin altında bulunan tavuk göğsünü tencerede bütün veya parça olarak haşlayabiliriz. Tavuk göğsü tencerede bütün olarak 35 dakikada pişer. İri parçalar halinde doğranmış olarak ise, 25 dakikada pişer.

Tavuk Göğsü Haşlama
tavuk göğsü
su
tuz
tencere

Üzerinde derisi bulunan, yarım kilo ağırlığında bir bütün tavuk göğsünü yıkadım ve süzdüm. Ardından tencereye koydum, üzerini kapatacak miktarda soğuk su ve bir tatlı kaşığı dolusu tuz ilave ettim. Tencereyi bir defa normal ısı ayarında fokur fokur kaynattım ve üzerinde biriken köpükleri aldım. Ardından tencerenin kapağını aralıklı kapattım, ocağı iycene kıstım ve başladım beklemeye. 35 dakika sonrasında tavuk göğsünü kontrol ettim ve ocağı söndürdüm. Ardından gerektiğinde kullanmak üzere tavuk göğsünü bir kap içine aldım ve üzerini kapattım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği