tavuk ciğeri yahnisi yapımı


Tavuk ciğeri yahnisi yapımı: Tavuk sakatatı tencere yemeklerinden olan tavuk ciğeri yahnisi, yapılıp tadılmaya değer bir yemek çeşiti. Kullanılan malzemeler açısından ayrıca ekonomik bir yemek, tavuk ciğer yahnisi. İhtiyacınız ölçüsünde tavuk ciğerini aldıktan sonra, geriye her daim mutfaklarımızda bulunan yemeklik yağ, soğan, domates, taze yeşil biber ve çeşitli baharat katkısıyla kolayca yemeğinizi pişirebilirsiniz. Tavuk ciğeri kavurması güzel olur, yahnisi dahada güzel olur. Ağır ateşte yarım saatte kendi suyu ile pişer. Yemekte kullanacağınız domatesi soyduktan sonra kullanmanız daha uygun olur. Soğanı yarım ay veya yemeklik doğarayabilirsiniz. İsterseniz ciğerin üzerinde bulunan yüreğide yemekte kullanabilirsiniz. Yemeği su kullanmadan pişirdiğimiz için, yemeğin pişme süresi boyunca tencere kapağının kapalı olması gerekir.

Tavuk Ciğer Yahnisi
ihtiyacınız kadar tavuk ciğeri
yemeklik yağ
soğan
domates
çarli biber
karabiber
tuz

Marketten bir paket "600 gram" tavuk ciğeri aldım. Üzerinde bulunan yürekleri ve zar kalıntılarını ayırdım. Ardından güzelce yıkadım, süzdüm ve doğradım. Bir iri soğanı, iki iri domatesi soydum ve doğradım. İki çarli biberi halka doğradım. Tencerenin içine dört kaşık ayçiçek yağı koydum ve ısıttım. Üzerine sırasıyle soğanı, biberi, domatesi ilave ettim kavurdum. Ardından ciğeri, bir çay kaşığı dolusu karabiberi, bir tatlı kaşığı dolusu tuzu ilave ettim ve malzemeleri iycene karıştırdım. Tencere kaynamaya başladıktan sonra tencere kapağını kapattım ve ocağın altını iycene kıstım. Başladım beklemeye, tam yarım saat bekledim ve ocağı söndürdüm. Aldım tabağı elime, güzelce doldurdum ve üzerine bolcana kırmızı pul biber ektim. Oturdum sofraya, bir kase taş gibi tutmuş yoğurtla birlikte afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği