tost makinesinde tavuk ciğeri nasıl yapılır?


Tost makinesinde tavuk ciğeri kızartması nasıl yapılır? Tavuk ciğerini kullanarak hemen hemen, denemediğim yemek çeşiti kalmadı. Bu tarifimde size, tavuk ciğerinin kendi usülümde (ocak üzeri tos makinesinde) nasıl tava yapıldığını anlatacağım. Bilenler bilir, bilmeyenlere ocak üzeri tost makinesi elektrikli tost makinesine sahip olmayan fakir fukara için icat edilmiş (pazarlarda satılan) kullanışlı bir mutfak aleti. Sapı ve hata üzerinde kilitleme tertibatı bile olan, açılır kapanır metal bu alet ilk çıktığında kaplamasızdı. Şimdilerde piyasada teflon kaplamalı olanlarıda mevcut. Fakat, kaplamalı olanları tavsiye etmem, çünkü kaplamaları çabuk dökülüyor. Bu aleti iyi kullananlar nefis tost çeşitleri yapma yanında, balık dahil her türlü eti tava ve ızgara yapabilir. Mutfağımda her çeşitten ızgara aleti bulunmasına rağmen, hiçbiri bu alet kadar maharetli değildir.

Tost Makinesinde Tavuk Ciğeri Tava
tavuk ciğeri
domates
sivri biber
soğan
maydanoz
tuz

Bir tutam maydanozu kıydım, soğanı piyaz doğradım ve ikisini karıştırdım. Sivri biberi bütün bıraktım, domatesi dilimledim. Marketten aldığım bir paket tavuk ciğerinin üzerinde bulunan yürekleri başka bir yemekte kullanmak için ayırdım. Kalan ciğerleri iyicene temizledim, yıkadım ve süzdüm. Ardından irice parçalara böldüm. Tost makinesini ocağın üzerine koydum ve bir kanadını açtım. Diğer kanadının üzerini bir kaşık ayçiçek yağı ile yağladım ve ısıttım. Üzerine ciğer parçalarını uygun şekilde yaydım. Ciğerlerin bir yüzü pişince, diğer yüzünü çevirdim ve üzerine tuz ektim. Pişen ciğerleri bir kap içerisine koydum. Aldım elime servis tabağımı, güzel bir tabak hazırladım; yanına soğan salata, domates, sivri biber koydum ve koca bir bardak ayranla birlikte afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği