tavuk budu kavurma


Tavuk budu sac kavurma tarifi: Tavuk budu kavurması, tavada veya kavurma sacında çeşitli sebze ve baharatların kullanılmasıyla yapılır. Sebze olarak domates, soğan ve taze biber kullanılır. Tatlandırıcı olarak sarımsak, karabiber, pul biber veya toz kırmızı biber, kimyon, kekik ve maydanoz kullanılır. Tarifim bu yemeği tavuk budu kavurma diye adlandırıyor olsada, kestirmeden bu yemeğe tavuk sac kavurma diyebiliriz. Tavuk saç kavurma, tavuk göğsü kullanılarakta yapılır. Tavuk budu yağlı olduğundan, yağlı yemek sevenler için bu yemek en güzel, tavuk budu ile yapılır. Yemeğin yapımında tavuk budu veya tavuk göğsü derili ya da derisiz olarak kullanılabilir. Bu yemek bol baharatlı ve acılı olursa, birde saç kavurma piştikten sonra üzerine doğranmış maydanoz ilave edilirse, yenmesine doyum olmaz. Alimallah, akşama kadar insanı cayır cayır yakar ha yakar, söyleyim de..

Tavuk Budu Sac Kavurma
tavuk butu
yemeklik yağ
domates
soğan
sivri biber
sarımsak
pul biber
karabiber
kekik
tuz

İki tane kalçalı tavuk budunun derisini soydum, orta irilikte kuşbaşı doğradım. İki domatesi soydum ve doğradım. Bir soğanı yarım ay şeklinde, iki sivri biberi halka, iki diş sarımsağı irice doğradım. Kavurma sacıma üç kaşık ayçiçek yağı koydum. Üzerine eti koydum ve suyunu çekinceye kadar kavurdum. Eti sacın kenarına çektim ve orta yere sırasıyle soğanı, sivri biberi, sarımsağı ilave ettim ve kavurdum. Ardından domatesi ilave ettim ve bütün malzemeyi iyicene karıştırdım. Domates suyunu çekinceye kadar malzemeleri bir güzel kavurduktan sonra, üzerine birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kekik ve bir tatlı kaşığı tuz ilave ettim iycene karıştırdım. Soframın üzerine bir atlık, üzerine kavurma sacımı koydum. Aldım elime taze somunu; bana bana, doya doya ayranla birlikte yedim ha yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği