taşlık kızartma


Tavuk taşlık kızartması tarifi, nasıl yapılır? Tavuk taşlığı kızartması bol yağ içerisinde patates kızartması gibi yapılmaz. Ya kızartılırsa, ne olur diye aklınızdan geçiyorsa eğer, hemen söyleyeyim. Kızartma yağı içerisinde tabağınıza alacak miktarda taşlık bulamaz, yerine taşlık posasını alırsınız. Bu nedenle taşlık çok az yağ kullanılarak kızartılır. Taşlık kızartmak için; önce taşlık temizlenir, yıkanır ve süzülür. Ardından arzunuza bağlı olarak bütün, ya da parçalanmış olarak tava veya tencere içerisinde kendinin bırakacağı öz suyu ile pişirilir. Taşlık suyunu tamamen çektikten sonra, taşlığın miktarına göre, birkaç kaşık sıvı yağ ilave edilerek kavrulur. Taşlık uzun süre kavrulursa devamlı su kaybedeceği için, hacmi kavruldukça küçülür. Bu yüzden taşlığı fazla kavurmamak gerekir, rengi hafif kızarmaya başladığı an da ocak üzerinden almalıyız.

Tavuk Taşlık Kızartması
tavuk taşlığı
sıvı yağ
tuz

Bir paket temizlenmiş tavuk taşlığı aldım, üzerinde yarım kilo yazıyordu. Paketi açtım, üzerindeki gözden kaçmış kalıntıları temizledim, yıkadım ve bol su içinde yarım saat dinlendirdim. Ardından suyunu süzdüm, irice kuşbaşı doğradım ve tencerenin içine koydum. Ocağın küçük gözünü en kısıkta yaktım, üzerine tencereyi koydum ve kapağını kapadım. Yarım saat bitiminde baktım, taşlık bıraktığı suyu çekmiş. Teflon tavamın içine iki kaşık ayçiçek yağı koydum ısıttım. Üzerine taşlığı koydum, ara sıra karıştırarak kavurdum. Ardından aldım elime tabağımı içine taşlığı doldurdum, ektim üzerine tuzu, pul biberi güzelcene bir kase yoğurt eşliğinde kıtır kıtır yedim. Sizde yapın çok güzel oluyor. Yalnız taşlığı bol alın, çünkü yarım kilo taşlıktan ancak bir porsiyon taşlık kızartması çıkıyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği