taşlık kavurması


Soğanlı baharatlı taşlık kavurması tarifi, nasıl yapılır? Tavuk taşlığı kavurması sade olarak yapılabildiği gibi; soğan, domates, taze biber katkısıylada kavrulabilir. Taşlık kavurmasını tatlandırmak için maydanoz, karabiber ve pul biber benzeri baharatlarda kullanılabilir. Tavuk taşlığı bildiğiniz gibi oldukça sert bir ettir. Bu sebeple taşlık yemeklerinin yapılabilmesi için, taşlığın önceden haşlanması gerekir. Bu sayede taşlık yemek içerisinde yumuşacık olur ve tadanlar eti taşlığa benzetemezler. Bazı insanlar taşlığın kıtırlığını sever ve bu nedenle taşlık kızartmasında, yemeklerinin yapımında taşlığı haşlamaya gerek duymazlar. Öyle ki, taşlığı çizip tuzladıktan sonra, saç üzerinde cızbız yapan insanları tanırım. Yemek konusunda tercih, insanların damak zevki ve alışkanlıklarına bağlı bir kültürdür.

Soğanlı Taşlık Kavurması
tavuk taşlığı
sıvı yağı
soğan
maydanoz
karabiber
pul biber
tuz

Yarım kilo ayıklanmış taşlığı yıkadım, süzdüm ve normal irilikte doğradım. Ardından bir tencereye koydum ve üzerine bir su bardağı sıcak su ilave ettim. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattıktan sonra, tencere kapağını kapattım ve ocağı iycene kıstım. Tencere kendi halinde başladı kaynamaya, bir süre sonra suyu bitince ocağın altını kapadım. Bir tutam maydanozu ince, bir soğanı piyaz doğradım. Tavanın içerisine üç kaşık sıvı yağ koydum ve ısıttım. Üzerine soğanı ilave etim ve diriliği gidinceye kadar kavurdum. Ardından taşlığı ilave etim bir süre kavurduktan sonra ocağı söndürdüm. Taşlığın üzerine maydanoz, karabiber, pul biber, tuz ilave ettim iycene karıştırdım. Sonarasında tabağımı doldurdum, oturdum sofraya bir kase dolusu kaymaklı organik yoğurtla afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği