taşlık haşlama


Taşlık haşlama tarifi, nasıl yapılır? Tavuğun yenecek en güzel yerlerinden biride taşlığıdır. Elbette kurallarına göre nasıl yapılacağını bilirsen, müthiş bir lezzettir taşlık. İnernete şu taşlık işine nasıl el atmış yemekçi arkadaşlar diye bakınıyorum, maazallah zavalı taşlığı bir dövmedikleri kalmış. İçlerinde taşlık yemeği yapan yok mu derseniz, var elbet. O sayı da bir elin serçe parmağını geçmez. O da; sen, ben bizim oğlan meselesi. Tavuk taşlığının birkaç çeşit yemeği yapılır. Taşlıkla yapılan çoğu yemeklerde taşlık önceden haşlanır. Hatta, tavuk taşlığını kavururken dahi, önceden haşlanmış olmalı ki, yerken yumuşacık olsun. Değilse, diş falan kesmez. Bir veya yarım kilo taşlığı haşlamak için, 250 gram su yeterlidir. Bu ölçünün karşılığı da, mutfaklarımızda bulunan büyük su bardağı dolusu sudur.

Tavuk Taşlığı Nasıl Haşlanır
yarım kilo tavuk taşlığı
bir su bardağı dolusu su

Ciğerciden bir paket tavuk taşlığı aldım. Paketin üzerinde 480 gr. yazıyordu. Taşlığı güzelce yıkadım, suyunu süzdüm. Ardından bir kap içerisine aldım, üzerini kapatacak miktarda su koydum ve yarım saat dinlendirdim. Sonrası, suyunu birkaç defa değiştirdim iycene yıkadım ve süzdüm. Ardından tencereye taşlığı koydum, üzerine 1 su bardağı dolusu su koydum. Tencere kaynamaya başladıktan sonra, tencerenin kapağını kapattım ve ocağın altını iycene kıstım. Başladım beklemeye, tencerede su bitince ocağın altını kapadım ve tencereyi soğumaya bıraktım. İşte tavuk taşlığı haşlamak bu kadar kolay. Yarım kilo tavuk taşlığını bir bardak su ile kısık ateşte haşlarken, suyun bitmesini beklemeniz gerekir. O da yaklaşık bir saat süreye denk gelir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği