patatesli tavuk incik


Çelik tencerede, patatesli tavuk incik yemeği tarifi: Bir önceki yazımda su kullanılarak tencerede pişirilen sebzeli tavuk incik tarifini vermiştim. Bu yazımda ise, hiç su kullanılmadan tavuk inciklerin kendi suyu ile pişen patatesli tavuk incik yemeğini tarifliyeceğim. Tavuk ürünleri, başta bütün piliç olmak üzere tamamı hiç su kullanılmadan pişirilebilir. Bu konuda sadece bir istisna mevcut; bütün pilici tencerede su kullanmadan pişirmek için, piliç ağırlığı 1 kiloyu geçmemelidir. 1600 gram ağırlığında olan pilici tencerede susuz pişirmeyi denedim, bazı bölümleri tam pişmedi. Pilici nemi yaptım? Parçalara ayırdım fırında kızarttım. Kendi suyu ile pişen tavuk ürünleri daha lezzetli olur. Tavuk ürünlerini kullanarak yapmadığım yemek çeşiti kalmadı desem, bir gerçeği ifade etmiş olurum. Elbette yeni icatlarda bulunmak her zaman mümkün, bende onun için çalışıyorum.

Patatesli Tavuk İncik Yemeği
tavuk inciği
patates
soğan
domates
sıvı yağı
sarımsak
karabiber
tuz
maydanoz

Altı tane derisi üzerinde tavuk inciğini yıkadım ve süzdüm. Ardından bir kaba koydum, üzerine bir tatlı kaşığı tuz ve bir çay kaşığı karabiber serptim ve elimle bir güzel karıştırdım. Üç patatesi soydum, ikiye böldüm. Üç tane soğanı, iki diş sarımsağı soydum ve bütün bıraktım. İki olgun domatesi rendeledim ve bir tutam maydanozu doğradım. Çelik tencereme iki yemek kaşığı ayçiçek yağı, rendelediğim domatesi koydum ve tabanına yaydım. Üzerine tavuk incikleri sıraladım, aralarına patates, soğan, sarımsakları dizdim ve tenceremin kapağını kapattım. Peşisıra ocağımın küçük gözünü yaktım, iyicene kıstım ve tenceremi üzerine oturttum. Başladım beklemeye, 50 dakika bitiminde ocağımı söndürdüm. Tenceremin kapağını açtım, doğradığım maydonozu üzerine serptim. Yaptığım beyaz pilav eşliğinde ne güzel olmuş diye diye yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği