fırında salça soslu bütün tavuk kızartması


Fırında salça soslu bütün tavuk kızartması tarifi: Fırında tavuk bütün veya parçalanmış olarak, çiğ ya da haşlandıktan sonra kızartılabilir. Fırında tavuk kızartmak için iki yol vardır. Bunlardan biri tavuğu yanmaz fırın torbası içine koyarak kızartma; diğeri ise, fırın tepsisi içinde kızartma. Tavuk fırın tepsisi içerisinde kızartıldığı vakit üzeri alüminyum kağıt ile iycene kapatılır. Bu iki yöntemle çiğ tavuk fırında önce pişirilir, sonra üzeri açılarak kızarması sağlanır. Fırında tavuk kızartma için, tavuğu soslamaya gerek olmadığı gibi baharatlı tavuk kızartması sosu veya tarifimdeki tavuk kızartma sosu kullanılabilir. Çiğ tavuk fırında iriliğine göre, 75 ila 90 dakika arasında kızartması yapılır.

Fırında Çiğ Tavuk Kızartma
tavuk
ayçiçeği yağı
salça
karabiber
tuz
fırın torbası

Bir bütün tavuğu temizledim, yıkadım ve süzdüm. Ardından tavuğun içine dışına tuz serptim ve elimle iycene ovaladım. Sosu için; bir kase içine bir kaşık yoğurt, bir kaşık domates salçası, birer çay kaşığı karabiber, tuz koydum ve güzelce karıştırdım. Hazırladığım sosu tavuğun içine dışına yedirerek iycene sürdüm. Ardından fırın torbasının içine biraz un serptim ve yaydım. İçine tavuğu koydum, ağzını tel ile bağladım, üzerini iki yerden deldim ve tepsiye koydum. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırına sürdüm. Tavuğu 1 saat pişirdikten sonra torbayı açtım, tepsideki yağ ile ara sıra yağlayarak resimdeki gibi tavuğu kızarttım ve afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği