çıtır tavuk kızartması tarifi


Çıtır tavuk kızartması tarifi: Çıtır tavuk pane harcıyla yapılır. Pane harcı yapımında en fazla un, galeta unu, ufalanmış tost ekmeği, ufalanmış bayat ekmek içi, ufalanmış grisini, ufalanmış mısır gevreği, susam, ufalanmış patates cipsi, mısır nişastası, buğday nişastası, mısır unu ve hazır satılan pane harçlarıdır. Hazırlanan veya hazır satılan pane harçlarını etin üzerine yapıştırmak için, bildiğiniz gibi çırpılmış yumurta kullanılır. Et önce çırpılmış yumurtaya batırılır, ardından hazırlananan pane harcı bütün yüzeyi kaplandıktan sonra kızgın yağ içerisinde kızartılır. Çıtır tavuk tarifimde pane harcı olarak yumurta ve buğday unu kullandım. Siz istediğiniz malzemeleri kullanabilirsiniz. Yalnız, galeta ununu tek başına kullanmayın. Çünkü, galeta unu çabuk yanar ve etinizde çiğ kalır.

Çıtır Tavuk Yapımı
tavuk göğsü
yumurta
un
yoğurt
süt
soğan
sarımsak
sıvı yağ
salça
karabiber
toz biber
tuz

Yarım kilo tavuk göğsü aldım ve parmak şeklinde doğradım. Tenceremin içerisine bir küçük boy soğan ve bir iri diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, bir yemek kaşığı yoğurt, bir tatlı kaşığı domates salçası, üç yemek kaşığı ayçiçek yağı, bir çay bardağı süt, bir çay kaşığı karabiber, bir çay kaşığı toz kırmızı biber, bir çay kaşığı tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Üzerine doğradığım tavuk göğsünü ilave ettim ve elimle bir güzel sosa buladım. Tenceremin kapağını kapadım ve bir gün dinlendirmek için buzdolabına koydum. Eti bir gün dinlendirdikten sonra tenceremi dolaptan çıkardım. Bir tane yumurtayı bir çay kaşığı tuz ile iycene çırptım ve tencerenin içerisine boca ettim. Tenceredeki malzemeleri bir güzel karıştırdım. Ardından bir kap içine bir su bardağı dolusu un koydum. Teflon tavamın içine bir çay bardağı ayçiçek yağı koydum ısıttım. Etleri tek tek una bulayarak kızgın yağ içerisinde pembe renk alıncaya kadar kızarttım. Aldım taze somun ekmeğin yarısını elime, içini boşalttım. Yatırdım içine çıtırları üzerine domates, soğan, maydanoz, kıvırcık koydum. Fışkırttım üzerine acı sosu bolcana, az tuz serptim. Kapattım ekmeğimi, bir maşrapa ayranla ekmeğimi yok ettim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği