çıtır tavuk sosu tarifi, nasıl yapılır


Çıtır tavuk sosu tarifi, nasıl yapılır? Çıtır tavuk kızartması, tavuğun göğsü ve budundan yapılır. Birde tavuğun sırt etinden yapılan çıtır tavuk yemeği vardır. Tavuk sırt eti ile yapılan çıtır tavuk, sözünü ettiğim çıtır tavuktan farklıdır. Çıtır tavuk ticari olarak, endüstriyel harç ve sos kullanılarak yapılır. Evlerde çıtır tavuk yapımı ise farklıdır. Bloğumda yayınladığım ve yayınlanacak olan tariflerimin tamamı bana aittir, bu çıtır tavuk tarifide öyle. Size bu yazımda çıtır tavuk yapmak için, tavuk eti terbiyesinin malzemesini ve sosunun hazırlanmasını anlatacağım. Çıtır tavuk yağ içerisinde, ya da fırında kızartılarak yapılır. Tavuk eti şerit veya gelişigüzel doğranarak üzeri çeşitli malzemelerle kaplanır ve kızartılır. Sos tarifimdeki malzemeleri, yarım kilo tavuk eti için hazırladım. En fazla sevdiğim yemekler arasında saydığım çıtır tavuk yemeğimi (uygulayıp tadarak) beğeneceğinizi umarım.

Çıtır Tavuk Sosu Nasıl Yapılır
tavuk eti
yoğurt
süt
soğan
sarımsak
sıvı yağ
salça
karabiber
toz biber
tuz

Ocak üzerinde çıtır tavuk yapmak için; bir bütün derisiz tavuk göğsü aldım, yıkadım ve süzdüm. Ardından 1 cm. kalınlıkta ve 1 ila 1.5 cm. genişlikte şeritler halinde doğradım. Tenceremin içerisine bir küçük boy soğan ve bir iri diş sarımsaktan çıkarttığım suyu, bir yemek kaşığı yoğurt, bir tatlı kaşığı domates salçası, üç yemek kaşığı ayçiçek yağı, bir çay bardağı süt, bir çay kaşığı karabiber, bir çay kaşığı toz kırmızı biber, bir çay kaşığı tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Üzerine doğradığım tavuk etini ilave ettim ve elimle bir güzel sosa buladım. Tenceremin kapağını kapadım ve bir gün dinlendirmek için buzdolabına koydum. Eti 24 saat dinlendirdikten sonra, hazırlayacağım diğer malzemelerle birlikte ocak üzerinde kızartacağım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği