tavuklu bohça börek tarifi


Tavuklu bohça börek tarifi: Damak tadıma en uygun böreklerden biri, serpme hamurdan kıymalı kol böreği ve tavuklu talaş böreğidir. Her iki böreğin yapımı zahmetli olsada, sonuçta mükemmel seviyede tat ve lezzeti yakalarsınız. Talaş böreği yağlı hamurdan yapılır, evlerde yapımı ustalık gerektirir. Bu sebeple evde talaş böreği yapmak için uygun olanı, hazır milföy hamuru kullanmaktır. Tavuklu talaş böreği içi için, et olarak tavuk budu veya tavuk göğsü olabilir. Sebze olarak hazır garnitür konserve, ya da havuç, bezelye, patates gibi sebzeler haşlanarak kullanılabilir. Benim sevdiğim ve size önerebileceğim tavuklu talaş böreği, tarifimdeki malzemelerle yapılanıdır. Kullandığım malzemelerle bir tepsi börek yaptım. Siz, ne kadarına ihtiyaç duyarsanız öyle yapın. Tarifimi denerseniz, sözlerimin boşa söylenmemiş olduğunu takdir edersiniz.

Milföy Hamurundan Tavuklu Talaş Böreği
milföy hamuru
tavuk göğsü
domates
soğan
sivri biber
sıvı yağ
karabiber, pul biber, tuz
yumurta sarısı, çörek otu
maydanoz

Derin dondurucudan çıkardığım bir paket milföy hamurunu oda sıcaklığında çözdürdüm. Bir bütün tavuk göğsünü kuşbaşı doğradım. İki domatesi rendeledim. Bir iri soğanı, iki tatlı sivri biberi ve bir tutam maydanozu doğradım. Ardından tencerenin içine dört kaşık sıvı yağ koydum ısıttım. Üzerine sıra ile soğan ve sivri biberi koydum kavurdum. Ardından tavuk göğsünü koydum beyazlaşıncaya kadar kavurdum. Üzerine domates, birer çay kaşığı dolusu karabiber ve pul biber, bir tatlı kaşığı dolusu tuz ilave ettim karıştırdım. Tencere kaynamaya başlayınca kapağını kapattım. Ocağı iycene kıstım ve malzemeler suyunu çekinceye kadar pişirdim. En son maydanozu ilave ettim, karıştırdım ve içi soğumaya bıraktım.

Böreğimin içi soğurken, fırın tepsimin içerisine hani pişirme kağıdı diyorlarya o kağıttan, yani yağlı kağıt yaydım. Yumurta sarısını güzelcene çırptım. Ardından milföy yapraklarını oklava ile 18 ila 20 cm. boyutunda açtım. Açtığım yaprakların ortasına 2 yemek kaşığı dolusu soğumuş içten koydum ve zarf gibi kapattım. Kapattığım börekleri kapanan tarafları alta gelecek şekilde fırın tepsisine koydum. Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm ve çörek otu serptim. Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırının orta rafına sürdüm. Böreklerin üzeri kızarıncaya kadar yaklaşık 25 dakika süre ile pişirdim. Ardından ahaliyi topladım, oturdum ve tavuklu talaş böreğimi afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği