tavuk göğsü, domates ve tereyağ ile makarna sosu


Tavuk göğsü, domates ve tereyağ ile makarna sosu tarifi: Soslu makarna yapamak için, değişik soslar arasından herhangi biri seçilir kullanılır. Ağız tadında ve ne güzel olmuş diye diye yiyebileceğiniz makarna işte bu sosla yapılır. Yapımı ve uygulaması kolay, fazlaca malzeme gerektirmeyen tavuklu makarna sosu yapmak için; tavuk butu veya tavuk göğsüne ihtiyaç vardır. Elinizin altında haşlanmış tavuk göğsü, ya da tavuk butu varsa sosunuzu hazırlamanız daha kolay. Çiğ tavuk butu veya tavuk göğsü ile sos hazırlarken haşlanmasına gerekte yoktur. Sosunuzu daha da tatlandırmak için, verdiğim malzemelere ek olarak domates salçasıda kullanabilirsiniz. Tarifimdeki sos yarım paket makarna için hazırlanmış ve fazlasını yapmak size bırakılmıştır.

Tavuklu Makarna Sosu
istediğiniz kadar tavuk gösü
domates
tereyağı
zeytinyağı
pul biber
karabiber
tuz

Durup dururken canım şöyle ekşi ekşi domatesli makarna istedi. İşim icabı tavuk ürünleri daima elimin altında bulunur. Hemen makarnanın suyunu ocağa koydum. Ardından bir bütün tavuk göğsünü ortadan ikiye böldüm. Çünkü yarım paket makarnaya yarım tavuk göğsü ölçüsü miktar olarak tam gelir. Tavuk göğsünün derisini ve kemiğini ayırdım, uzun uzun doğradım. Bilenler bilir, uzun doğrama şekline jülyen doğrama denir. Tavanın içine bir kaşık tereyağı, iki kaşık zeytinyağı koydum ve ısıttım. Üzerine tavuk etini koydum ve iycene beyazlaşıncaya kadar kavurdum. Ardından kabuğunu soyup kuşbaşı doğradığım iki tane domatesi, birer çay kaşığı ölçüsünde karabiber, pul biber ve tuzu ilave ettim, karıştırdım. Et, domatesin suyunu çekinceye kadar pişirdim ve ocaktan aldım. Makarnayı süzdüm, sosu içine koydum karıştırdım ve tek başıma oturdum yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği