tencerede sulu tavuk taşlığı yemeği


Tencerede sulu tavuk taşlığı yemeği tarifi: Tavuk taşlığı nasıl yapılır veya tavuk taşlığı nasıl pişirilir diye düşünüyorsanız eğer, bu yazım aydınlatıcı olabilir. Tavuk taşlığı ile yapılan epeyce sulu veya susuz yemek çeşiti olduğunu söyleyebilirim. Bu yemekler arasında tarifimdeki gibi domatesli tavuk taşlık yemeği vardır. Bu yemeğin dışında taşlık sote, taşlık kızartması, taşlık sac kavurması, taşlık tava, taşlık kavurma, taşlık kebabı, taşlık yahnisi, taşlık çorbası, sebzeli tavuk taşlık yemeği, fırında tavuk taşlık ve sahanda yumurtalı taşlık yemeğini sayabiliriz. Bu yemek çeşitlerinin çoğu birbirlerine benziyor olsada, yapımında kullanılan baharat ve malzemelerinde farklılıklar vardır. Yani her bir taşlık yemek çeşitinin tadı ve lezzeti farklıdır. Tarifimdeki gibi taşlık yemeğini yaparsanız sofranıza koyabileceğiniz veya misafirinize ikram edebileceğiniz bir ana yemek olabilir. Halep orda ise, arşın burda; tarifimi deneyin ve sonucu bloguma mesaj olarak yazın.

Tencerede Tavuk Taşlık Yemeği
ihtiyacınız kadar tavuk taşlığı
domates salçası
sıvı yağ
domates
soğan
sivri biber
karabiber, tuz
su

Ciğerciden yarım kilo temizlenmiş tavuk taşlığı aldım. Tek tek gözden geçirdim, üzerindeki kalıntıları temizledim ve iyicene yıkadım. Ardından bir kap içine koydum, üzerini kapatacak miktarda su ilave ettim ve bir saat beklettim. Sonrasında suyunu süzdüm ve doğradım. Bir domatesi, bir soğanı soydum doğradım. İki sivri biberi doğradım ve sıcak suyu hazır ettim. Tencereye üç kaşık yağ koydum, taşlığı ilave ettim. Taşlık suyunu bırakmaya başlayınaca kapağı kapatım. Ardından taşlık suyunu çekince soğan ve biberi ilave ettim kavurdum. Üzerine sırası ile yarım kaşık domates salçası ve domatesi ilave ettim kavurdum. Ardından  3 su bardağı sıcak su, 1 çay kaşığı karabiber ilave ettim karıştırdım. Tencereyi bir defa fokur fokur kaynattım, kapağını kapattım ve ocağı iycene kıstım. Bir saat bitiminde ocağı söndürdüm, yemeğe 1 tatlı kaşığı tuz ilave ettim. Topladım çoluk çocuğu sofraya, ne güzel olmuş diye afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği