5 dakikada tavuk suyuna ilaç gibi çorba tarifi


5 dakikada, tavuk suyuna ilaç gibi çorba tarifi: Tavuk suyuna çorba yapmak için, öncelikle tavuk eti ve tavuk suyuna ihtiyaç vardır. Bunun için bütün tavuk haşlanır veya tavuğun butu, göğsü, kanadı ayrı ayrı haşlanabileceği gibi karışık olarakta haşlanabilir. Sonrasında arzu edilen malzemeler kullanılarak çorba yapılır. Tavuk suyuna çorba sade ve terbiyeli olarak hazırlanabilir. Çorba yapımında en çok kullanılan malzemeler arasında tel şehriye, arpa şehriye ve yıldız şehriye bulunur. Bu malzemelerin dışında somates, sivri biber ve çeşitli sebzeler çorba yapımında kullanılır. Yoğurt, yumurta ve un terbiyesinde kullanılır. Çorbayı tatlandırmak için sarımsak, limon suyu, karabiber, pul biber ve benzeri baharatlar kullanılır. Tavuk suyuna çorbaların kıvamını artırmak için istenirse un kullanılabilir. Tarifimde tavuk göğsü kullanarak tavuklu tel şehriye çorbası yaptım.

Tavuklu Tel Şehriye Çorbası
tavuk göğsü
tereyağı
tel şehriye
karabiber
tavuk suyu
limon
tuz

Bir bütün tavuğu haşladım. Ardından tavuğun yarım göğsünü aldım ve kuşbaşı doğradım. Tencerede bir kaşık yağı erittim ve üzerine altı su bardağı tavuk suyu koydum. Tencere kaynayınca içine iki kaşık tepeleme tel şehriyeyi ilave ettim ve 5 dakika sonra ocağı söndürdüm. Çorbanın tuzunu ayarladım ve karabiber ilave ettim. Akşam sofraya kuruldum mailece limon suyu sıkarak çorbamı afiyetle içtim. Tarifimdeki malzeme ölçülerini kullanarak altı kişiye yetecek çorba yapılır. Ben tavuk göğsü ile çorbamı yaptım siz tavuğun hangi bölümünü kullanmak isterseniz onu kullanın. İçeceğim çorba koyu kıvamda olsun diyorsanız; yağı erittikten sonra üzerine bir kaşık un ilave edin, rengi dönmeye başlayıncaya kadar kavurun. Ardından tavuğun suyunu koyun ve diğer işlemlere devam edin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği