tavuk göğsü sosu


Tavuk göğsü sosu yapımı ve malzemesi: Tavuk göğsü ızgara veya tava yapmak için, çok değişik malzeme ve baharat kullanarak terbiyesini yaptım. Elbette, terbiye yaptığım tavuk göğsünü pişirdim ve hiçbirini yenmez diye çöpe atmadım. Bunca tavuk göğsü terbiye reçetelerim arasında favorim olan, süt kullanarak yaptığım sostur. Diğer tavuk ürünlerinin terbiyesinde kullandığım malzeme ve baharatları aynen bu sosta kullanıyorum. Diğer soslardan tek farkı, yoğurt yerine süt kullanıyor olmamdır. Sos hazırlarken soğan, sarımsak ve baharatlarda ölçüyü kaçırmamak gerekir. Sos, terbiye edilen ete aroma kazandırır ve etin lezzetini katlar. Sos hazırlarken ölçüye çok dikkat etmek gerekir, sos içerisinde kullanılan malzemelerden biri baskın olmamalıdır. Örneğin, sarımsağı fazla tutarsanız, tavuk göğsü yerine sucuk yiyormuşsunuz hissine kapılırsınız. Soğan içinde aynı şey geçerlidir, fazla soğan suyu etinizin tadını bozar. Birde kekik, biberiye gibi baharatları sos içerisinde fazlaca kullanmayın. Benzer baharatları etinizi yerken kullanırsanız daha iyi sonuç alırsınız.

Tavuk Göğsü Tava Izgara Sosu
ihtiyacınız kadar tavuk göğsü
domates salçası
zeytinyağı
süt
soğan
sarımsak
kekik
pul biber
tuz

Tavuk göğsü sosu hazırlayacağım kap içerisine dört yemek kaşığı süt, yarım kaşık domates salçası, üç kaşık zeytinyağı, bir küçük kuru soğan ve bir diş sarımsak suyu, bir çay kaşığı kekik, bir çay kaşığı pul biber ve bir çay kaşığı tuz koydum ve iyicene karıştırdım. Ardından bir bütün tavuk göğsünü parçalara ayırdım ve sos içine iycene buladıktan sonra, resimde göründüğü gibi tencereye düzgünce yerleştirdim. İşim bitince tencerenin kapağını kapadım ve dinlenmesi için dolaba kaldırdım. Tencereyi 3 saat bitiminde dolaptan aldım ve tavuk göğsünü teflon tava kullanarak kızartmasını yaptım. Eğer zamanınız uygunsa;sosa yatırılmış tavuk göğsünü 24 saat süre ile buzdolabında tutarsanız, hazırladığınız sos tavuk göğsünün içlerine kadar nüfuz edecek ve yapacağınız ızgara, ya da tava daha da lezzetli olacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği