mangalda terbiyeli tavuk şiş tarifi


Zor beğenenler ve gurmeler için hazırladığım mangalda terbiyeli tavuk çöp şiş tarifimi paylaşıyorum. Et olarak bir bütün tavuk gösü kullandım ve terbiyesini süt kullanarak yaptım. Ayrıca, terbiyesinde sıvı yağ, salça, soğan, sarımsak, karabiber, toz kırmızı biber ve tuz kullandım. Tavuk şiş sosunu hazırlarken çoğunlukla bu malzemeleri kullanırım. Bazen sos içerisine çok az ölçüde kekik, kimyon ve diğer bahartlarda kullandığım olur. Baharatların fazlası, et pişerken mangalın yüksek ısısında yanacağından etin lezzetine zarar verecektir. Bu nedenle, baharatları terbiye içerisinde değil de eti yerken ilave etmek daha mantıklıdır. Tavuk çöp şiş sadece tavuk göğsü ile yapılmaz, istenirse tavuk butuda kullanılabilir. Etinizi sos içerisinde en az iki saat dinlendirdikten sonra mangalda pişirebilirsiniz. Bir gece bekletilen etin lezzeti daha farklı olacaktır, bilirsiniz.

Tavuk Göğsü Çöp Şiş
tavuk göğsü
domates
sivri biber
maydanoz
soğan
sarımsak
domates salçası
süt
ayçiçek yağı
karabiber
toz biber
tuz

Tavuk göğsünü orta irilikte kuşbaşı doğradım. Mangalda közlemek için domates ve tatlı sivri biberleri yıkadım. Soğanı piyaz doğradım ve bir tutam maydanozu kıydım. Ardından bir orta boy soğan ile iki diş sarımsağı soydum, suyunu sıktım ve bir kap içerisine koydum. Üzerine üç kaşık ayçiçek yağı, bir kaşık domates salçası, bir çay bardağı soğuk süt ilave ettim, iycene karıştırdım. Üzerine kuşbaşı tavuk göğsünü, birer çay kaşığı dolusu karabiber, toz kırmızı biber ve tuz ilave ettim sosla eti güzelce karıştırdım. Ardından üzerini kapadım ve etin sosu çekmesi için buzdolabında 2 saat dinlendirdim. Süre sonunda mangalı yaktım, eti çöp şişlere 8'erli dizdim ve üzerlerine birazcık tuz serptim. Mangalı hafif yağladım, üzerine çöp şişleri, domates dilimlerini, biberleri dizdim ve resimdeki gibi pişirdim. Ardından bol soğan salatalı kendime güzel bir tabak hazırladım, kuruldum sofraya afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği