evde tavuk dürüm nasıl yapılır ve malzemesi


Evde tavuk dürüm nasıl yapılır ve malzemesi: Tavuk dürüm yapmak için lavaş ekmeği, yufka ekmek ve yufka bazlamadan birine ihtiyaç vardır. Ayrıca, dürümün içine koyacağımız tavuk ürünlerinden birinin etinede ihtiyaç vardır. Arzu edilen tavuk eti, domates, soğan, sivri biber veya çarliston biber, maydanoz ve baharat çeşitleri yufka ekmeğin arasına konup dürülerek sarılır. Resimde gördüğünüz tavuk şiş dürüm görüntüsüdür. Tavuk dürüm haşlanmış tavuk eti, but veya tavuk göğsü dahil olmak üzere; tavuk etiyle yapılan tavuk sac kavurması, tavuk butu, tavuk göğsü ızgarası veya tavası, tavuk sote ve tavuk ciğeri kavurması kullanılarak yapılabilir. Tavuk dürümü sararken ekmeğiniz yumuşacık ve ısırldığında sorun çıkarmayan incelikte olması gerekir. Usulüne uygun malzemeler kullanılarak sarılmış tavuk dürümün ayranla muhabbetine doyum olmaz.

Tavuk Çöp Şiş Dürüm
lavaş ekmeği
tavuk göğsü şiş
domates
soğan
sivri biber
maydanoz
pul biber
tuz

Öğle vakti acıktım, sağa sola bakındım dişime uygun yiyecek bulamadım. Kendi kendime tavuk dürüm yapayım bari dedim. Nasıl olsa dolapta terbiye edilmiş tavuk göğsü şiş eti hazırda bekliyordu. Mahalle fırınına gittim beş tane orta boy dürümlük lavaş aldım. Eti dolaptan çıkardım ve buradaki tarifine uygun olarak mangalda yaptım. Soğanı, domatesi yarım ay doğradım. Sivri biberi halka, maydanozu ince doğradım. Ardından bir lavaşı masanın üzerine yaydım, bir ucundan tutup birazcık içe katladım. Üzerine boylamasına soğan, domates, sivri biber, maydanoz ve bir çöp şiş koydum, bolcana pul biber ve tuz ektim. Lavaşı bir tur rulo olarak dürdüm, ikinci tura başlamadan alta gelecek tarafı iç tarafa büktüm ve ardından tamamen sardım. Yanına bol köpüklü bir maşrapa dolusu ayran aldım ve başladım yemeye, kaç tane çöp şiş dürüm yediğimin sayısını unuttum. O kadar güzeldi mübarek, tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği