tavuk çöp şiş sosu


Tavuk çöp şiş sosu tarifi, nasıl yapılır? Tavuk şiş ya da çöp şiş yapmak istiyorsanız işte size, on numara tavuk şiş terbiye sosu. Yapmanız gereken verdiğim malzemeleri tederik etmek ve tarifime uygun terbiyeyi hazırlamak. Ardından tavuk göğsü, tavuk butu hangisini tercih ederseniz o eti kullanarak şişinizi hazırlayın. Hazırladığınız sos içerisinde etinizi en az iki saat dinlendirin, ardından şişe veya çöp şişe takın ve mangalda kızartın. Mangalınız kömürlü olmuş, elektrikli mangal olmuş, ya da ocak üzeri ızgara olmuş farketmez. Yaptığınız tavuk şişin lezzetine doyamıyacaksınız. Memnuniyetinizi dostlarınıza, şikayetlerinizi yorum yazarak bana bildirin. Şayet memnun kalmazsanız sosumdan, bu sayfanın yorum bölümüne mesajınızı bırakın okiym. Bu sosu tavuk göğsü çöp şiş yapmak için kullanırım, tavuk çöp şiş dürümünün tadına doyum olmaz vesselam.

Tavuk Göğsü Çöp Şiş Sosu
tavuk göğsü
soğan
sarımsak
domates salçası
süt
ayçiçek yağı
karabiber
toz biber
tuz

Bir bütün tavuk göğsünü aldım, derisini soydum ve kemiğini çıkardım. Eti uygun irilikte kuşbaşı doğradım ve çöp şişlerimi hazırladım. Ardından bir orta boy soğan ile iki diş sarımsağı soydum, suyunu sıktım ve bir kap içerisine koydum. Üzerine üç kaşık ayçiçek yağı, bir kaşık domates salçası, bir çay bardağı soğuk süt ilave ettim, iycene karıştırdım. Üzerine kuşbaşı tavuk göğsünü, birer çay kaşığı dolusu karabiber, toz kırmızı biber ve tuz ilave ettim sosla eti güzelce karıştırdım. Ardından üzerini kapadım ve etin sosu çekmesi için buzdolabına kaldırdım ve başladım beklemeye. İki saat zar zor bekledim, yaktım ızgaramı, dizdim etleri şişe, atım şişleri ızgaraya ve kızarttım. Oturdum sofraya açtım lavaşı, yatırdım içine çöp şişi, soğan, domates, maydanoz, sivri biber, pul biber ve kekik ilavesiyle dürdüm dürdüm yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği