tavada tavuk ciğeri kavurması


Tavada tavuk ciğeri kavurması tarifi: Tavuk sakatatları bildiğiniz gibi tavuk ciğeri, tavuk yüreği ve tavuk taşlığı olarak üç çeşittir. Her bir tavuk sakatatının kendine göre birden fazla yemeği yapılır. Bu yemekler arasında tava, ızgara, kavurma ve sulu yemekleri sayabiliriz. Tavuk ciğeri ve tavuk yüreği her ikiside yemek yapımında birlikte kullanılabildiği gibi ayrı olarakta kullanılabilir. Tavuk ciğeri ve yüreğinin kavurması, ızgarası, soğanlı domatesli ve baharatlarla yapılan tavuk ciğeri sotesi yapılır. Bu postumda sizlere teflon tavada tavuk ciğeri kavurması tarifini vereceğim. Yapmanız gereken ihtiyacınız kadar tavuk ciğerini kasaptan veya ciğerciden alıp tarifime uygun olarak yapmanızdır.

Teflon Tavada Tavuk Ciğeri Kavurması
istediğiniz miktarda tavuk ciğeri
teflon tava
tuz

Ciğerciden yarım kilo tavuk ciğeri aldım ve içerisinde bulunan tavuk yüreklerini ayırdım. Ciğerlerin üzerinde bulunan zar kalıntılarını ayıkladım ve güzelce yıkadım ve suyunun süzülmesi için süzgecin içine koydum. Suyu süzülen ciğerleri uygun irilikte doğradım. Ardından tavuk yüreğini tek tek elime aldım ve üzerinde bulunan yağı bıçakla kestim attım. Yüreğin üzerindeki zarı çıkardım, bıçakla yüreğin içini açtım ve içindeki kan pıhtısını ayıkladım. Ardından tek tek yürekleri su altında yıkadım ve suyunun süzülmesi için süzgeçe koydum. Teflon tavanın tabanını hafif yağladım ve ısıttım. Ardından tavuk ciğerini, tavuk yüreğini koydum ve ara sıra karıştırarak kavurdum. Kavrulan ciğerin üzerine en son tuzunu ilave ettim. Kendime güzel bir tabak hazırladım; yanına soğan salata, domates, sivri biber koydum afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği