patatesli tavuk kanat yemeği


Patatesli tavuk kanat yemeği tarifi: Bilirsiniz tavuk kanadı her çeşit yemek yapmaya uygundur. Halkımız kanadı daha çok tava ve ızgara yapmak için kullanır. Size bu sefer sulu kanat yemeği tarifi vereceğim. Tavuk kanadı tencerede sulu veya susuz olarak pişirilebilir. Ayrıca kanat yemeği pişirilirken istenilen sebzede kanatla birlikte kullanılabilir. Bu sebzeler arasında taze bamya, patates, taze fasulye ve patlıcan olabilir. Tavuk kanadı yağlı olduğundan yemekte fazla yağ kullanmamakta fayda vardır. Tavuk kanadı yemeğinde her çeşit baharat kullanılabilir. Başta maydanoz, sarımsak olmak üzere, karabiber, kimyon ve pul biber kullanılabilir. Maydanoz harici diğer bahartlar yemek pişerken kullanılır. Maydanoz ise, yemek piştikten sonra doğaranarak yemeğin üzerine serpilir. İstediğiniz miktar kanat alın yemeğinizi yapın. Bir kilo kanata kadar iki bardak su yemek için yeterlidir.

Patatesli Sulu Tavuk Kanat Yemeği
ihtayacınız kadar tavuk kanadı
domates salçası
domates
sivri biber
kuru soğan
patates
yemeklik yağ
sarımsak
karabiber, kimyon, tuz
su

Dolabımda bulunan yarım kilo tavuk kanadını güzelce yıkadım ve süzdüm. Bir soğan, bir domates, bir patates, iki biber doğradım. İki diş sarımsak soydum ve ketılda suyu kaynatım. Tencereye 3 kaşık sıvı yağ koydum ve soğanı kavurdum. Üzerine sarımsağı ve sivri biberi koydum kavurdum. Ardından yarım kaşık salçayı koydum kavurdum. Domatesi ilave etim kavurdum. Üzerine kanadı, patatesi, iki su bardağı sıcak suyu, karabiber, kimyon ve tuzu ilave etim. Tencereyi bir dafa fokurdattım, kapağı kapattım ve ocağı iycene kıstım. 50 dakikada yemeği pişirdim. Ardından oturdum pilav salata ile yemeğimi afiyetle yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi