acılı baharatlı tavuk budu


Acılı baharatlı tavuk budu tarifi: Tencerede acılı baharatlı tavuk budu yemeğini kendim için sıklıkla yaparım. Acılı yemekleri seviyorsanız eğer, acılı baharatlı sulu tavuk budu yemek tarifim tam dişinize göre. Bu yemeği toz arnavut acı biberi ile yapar terleye terleye büyük bir iştahla yerim. Yemeğimin bir olumsuz yanı ise, bol ekmek yedirmesidir. Bu sebeple, yemeğin suyunu az tutarım. Kalablıksanız eğer, istediğiniz miktarda su ilave edebilirsiniz. İki butla yaptığım bu yemek ancak bana yetiyor, hesabınızı ona göre yapın derim.

acılı baharatlı tavuk budu malzemesi
  • iki tane tavuk budu
  • iki kaşık un
  • bir kuru soğan
  • bir diş sarımsak
  • bir domates
  • üç kaşık sıvı yağ
  • bir çay kaşığı acı biber salçası
  • bir çay kaşığı domates salçası
  • bir tatlı kaşığı acı toz biber
  • bir tatlı kaşığı karabiber
  • bir çay kaşığı toz kimyon
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • iki su bardağı sıcak su

nasıl yaptım?
  1. domatesi, soğanı, sarımsağı rendeledim
  2. butları eklem yerinden ikiye böldüm
  3. yıkadım, süzdüm ve her tarafını unladım
  4. üç kaşık yağ içinde her yanını orta ateşte tencerede kızarttım
  5. peşinden kızaranları aldım, bir kaba koydum
  6. tencerede sırası ile soğanı, sarımsağı, salçayı ve domatesi kavurdum
  7. üzerine 2 su bardağı sıcak su koydum
  8. baharatları tuzu ilave ettim ve karıştırdım
  9. ardından but parçalarını ilave ettim
  10. tencereyi bir defa fokurdattım, kapağını kapadım
  11. ocağı tamamen kıstım
  12. kısıkta yemeği, 45 dakikada lokum gibi pişirdim
  13. ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği