tavuk şiş peri peri soslu


Tavuk şiş peri peri soslu, nasıl yapılır? Peri peri (piri piri) soslu tavuk göğüsü çöp şiş tarifim on numara. Peri peri sos veya piri piri sos dünya mutfaklarında çok kulanılan, Portekiz mutfağına ait yapımı basit bir sos çeşiti. Bu sos özellikle tavuk etlerinin terbiyesinde kullanılıyor. Peri peri sosu'nu kendi damak tadımıza Malzeme ve ölçü olarak) uygun hale getirdim ve ortaya muhteşem bir peri peri sosu çıktı. Zaten, sosu hazırlayan herkes sosu kendi damak zevklerine göre hazırılıyor. Peri peri sosu ile bir tavuk çöp şiş hazırlayın, tavada veya ızgarada pişirin bakın tadına. Alışkanlık yapar mı, yapmaz mı? kararını siz verin. Peri peri sos'unuzu buradaki tarife göre hazırlayın, emi.

Peri Peri Soslu Tavuk Şiş Malzemesi
  • bir bütün tavuk göğsü
  • üç çorba kaşığı peri peri sos
  • üç kaşık sıvı yağ
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • çöp şiş çubukları

Marketten bir tabak tavuk bonfile (600 gr. tavuk göğsü derisiz) aldım. Ev geldim, hepsini orta irilikte kuşbaşı doğradım ve bir kasenin içine koydum. Üzerine bir tatlı kaşığı tuz serptim karıştırdım. Peşinden üç çorba kaşığı dolusu (100 gr.) peri peri sos ilave ettim ve eti tekrar güzelce karıştırdım. Kasenin içinde etleri elimle bastırarak düzleştirdim. Üzerine de üç çorba kaşığı dolusu zeytinyağı gezdirdim. Kaseyi kapatım ve buzdolabına koydum. Bir saat sonra eti tekrar karıştırdım ve tekrar buzdolabına kaldırdım. İki saatin bitiminde dolaptan çıkardım, çöp şişlere dizdim. Ocağın üzerine ızgara tavasını koydum güzelce ısıttım. Izgarayı yağladım ve şişleri dizdim. Ocağın ateşini orta ateşe ayarladım. Çöp şişleri aynı yönde çevire çevire pişirdim. Ardından sofraya koydum, taze bir somun ekmek ve bir maşraba ayaranla oturdum yedim. İsterseniz siz soğan salata, domates, biber de bulundurabilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği