peri peri sos yapımı


Peri peri sos yapımı : Peri peri sos veya bir başka deyişle piri piri sos, aşağıda sıralanmış tavuk ürünlerinin terbiyesinde ya da pişirilmiş ürünlerin yanında bandırma sosu olarak kullanılır. Peri peri sosun kullanım alanı, sadece tavuk ürünleriyle sınırlı değildir. Diğer büyükbaş ve küçük baş hayvan etleriyle birlikte balık yemeklerinde de fazlasıyle kullanım alanına sahiptir. Peri peri sosla hazırlayacağınız yemeklerin lezzetine doyamıyacaksınız. Peri peri sos tarifimi kendi damak tadıma göre hazırladım. Elbette bu sosu hazırlamak kolay olmadı, malzeme ölçülerini ayarlamak epeyce zamanımı aldı. Sonuçta beğeneceğinizi umduğum bu tarif ortaya çıktı, güle oynaya yiyin. Afiyet olsun.

Bütün Tavuk ve Piliç Ürünleri
  • But ürünleri: But, sırtsız but, baget, incik, pirzola, biftek, but ızgara, but sarma
  • Göğüs ürünleri: Bonfile, bonfile şiş, bonfile sote, derili bonfile, fileto şiş, göğüs, kelebek, sırtsız göğüs
  • Kanat ürünleri: Kanat ızgara, kanat incik, uçsuz kanat, yaprak kanat

Peri Peri Sos Yapım Malzemesi
  • 3 orta boy domates
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 5 diş orta boy sarımsak
  • 2 orta boy yeşil acı biber
  • 2 orta boy yeşil tatlı biber
  • 1 orta boy kapya biber
  • 1 tatlı kaşığı tepelice acı toz biber
  • 1 çorba kaşığı tepelice tatlı toz biber
  • 1 çay kaşığı tepelice karabiber
  • 1 tatlı kaşığı üzüm sirkesi
  • 1 tatlı kaşığı tepelice toz şeker
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı tepelice tuz
Domatesi ve kuru soğanı rendeledim mutfak robotunun içine koydum. Üzerine soyduğum sarımsakları, saplarını kesip doğradığım yeşil acı ve tatlı biberleri, közleyip soyduğum ve çekirdeklerini çıkardığım kapya biberini, yukarıda verdiğim ölçülerde baharat çeşitlerini, sirkeyi, limon suyunu, toz şekeri, zeytinyağı ve tuzu ilave ettim. Rondoyu çalıştırdım ve bütün malzemeleri rondodan geçirdim. Ardından yaptığım peri peri sosunu kavanoza koydum, kapakladım ve buzdolabına kaldırdım. Acıktıkça ekmeğe sürdüm yedim. Çoğu zaman tavuk ürünlerinin terbiyesinde kullandım gibi, yemeklerin yanında da bandırma sosu olarak sofrada bulundurdum. Denyin peri peri sosumu, asla buzdolabınızın rafından eksik etmeyeceksiniz. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği