tavuk ciğeri pane


Tavuk ciğeri pane, tavuk ciğerinin enfes yemeğidir. Yapımında; un, yumurta, galeta unu, tuz ve kızartma yağına ihtiyaç var. Pane ne demek? Dış tabaka veya dış yüzey kapalama demek. Tavuk ciğerini pane harcı ile kaplayıp patates gibi kızartırsan, tavuk ciğeri pane yapmış olursun. Tavuk ciğeri patates gibi uzun zamanda kızarmaz. Ciğeri kızgın yağ içine atıldığında iki dakikada nar gibi kızarır. Ciğeri kızartırken dumanı çıkan yağa içine ciğeri atmayın, yanar. Yani, tavuk ciğerini orta ateşte kızartın ki, başına bir iş gelmesin. Bir kilo tavuk ciğerine üç tane yumurta gerekir. Ne miktarda ciğer kızartacaksanız, yumurta hesabınızı ona göre yapın. Ciğeri galeta unu yerine ekmek kırıntısı ile kaplarsanız, ciğeri yerken çıkaracağı çıtırtı sesinden uyuyanı uyartırsınız, dikkatli olun.

Tavuk Ciğeri Pane Malzemesi
istediğiniz kadar tavuk ciğeri
tavuk yumurtası
galeta unu veya ekmek kırıntısı
tuz, pul biber
kızartma yağı
ve buğday unu

Marketten bir paket (yarım kilo) tavuk ciğeri aldım. İçinde bulunan 6-7 tane yüreği ayırdım. Ciğerlerin yağını ve lüzumsuz yerlerini kesip attım. Peşinden ciğerlerin kalın yerlerini bıçakla çizerek incelttim. Ardından ciğerlerin üzerine pul biber, tuz serptim ve karıştırdım. Bir yumurtayı kasenin içinde çırptım. Bir kaba un, diğer kaba ekmek kırıntısı koydum. Tavdaki ayçiçek yağını orta ateşte ısıttım. Yağ kızgın hale gelince; ciğerleri önce una, sonra yumurtaya, daha sonra ekmek kırıntısına iyice buladım ve yağın içine attım. Maşa ile döndürerek nar gibi kızarttıktan sonra tabağa aldım ve şıppadanak sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği