tencerede 40 dakikada tavuk etli biber dolması tarifi


Tencerede 40 dakikada tavuk etli biber dolması tarifi: Tavuklu biber dolmasını ister butla yapın, isterseniz göğüsle yapın farketmez. Biber doması yaparken kendimin pratik bir ölçüsü var, hep onu kullanırım. On Tane dolmalık biber için; 100 gr. pirinç, yüz gr. tavuk kıyması, 100 gr. soğan, 100 gr. domates kullanırım. Bir orta boy domates ve bir orta boy soğan zaten yüzer gram gelir. Bunların azlığı fazlalığı fark etmez. Önemli olan, iç harç yapımında kullanılacak pirinç ve kıymanın miktarıdır. Bu malzemeleri de ölçerek koyduğumdan, sorunsuz bir şekilde biber dolmamı yapıyorum. Biber dolması kısık ateşte 40 dakikada pişer. Dolma tenceresini ocağın üzerine koyduğunuzda, bir defa fokur fokur kaynattıktan sonra ocağı iyicene kısın. Mutfağın ve dolma malzemelerinin sıcaklığına göre, tencereden 3 ila 10 dakika sonra buhar çıkmaya başlar. İşte o buharı görünce saata bakın ve dolmanızı pişirin.

Tavuklu Biber Dolması Malzemesi
dolmalık biber
tavuk göğsü
zeytinyağı
soğan
domates
pirinç
sarımsak
domates ve biber salçası
karabiber, kimyon
kuru nane, kuru kekik
maydanoz, dereotu
tuz, su

On tane dolmalık biberin üst kısımlarını kestim ve içlerini boşalttım. Yüz gram tavuk göğsünü bıçakla kıydım. Bir kap içine kıydığım tavuk göğsünü, rendelediğim bir domatesi, yemeklik doğradığım bir soğanı ve iki diş sarımsağı, birer tatlı kaşığı domates ve biber salçasını,  3 kaşık zeytinyağını, yeteri kadar karabiber, kimyon, kekik, kuru nane, tuz, birer tutam kıyılmış maydanoz, dereotunu koydum ve güzelce karıştırdım. Tuzuna baktıktan sonra, 10 tatlı kaşığı dolusu yıkayıp süzdüğüm pirinci ilave ettim ve tekrar karıştırdım. Ardından, iç harcı biberlerin içine boşluklu doldurdum ve kestiğim kapakları üzerine kapadım. Doldurduğum biberleri tencereye dik olarak dizidim. İki bardak sıcak su içine yarım tatlı kaşığı domates salçası, bir çay kaşığı tuz koyup karıştırdıktan sonara tencereye ilave ettim. Üzerine iki kaşık zeytinyağı gezdirdim. Tencereyi bir defa fokurdattıktan sonra, kapağı kapadım, ocağı iyicene kıstım, 40 dakika'nın bitiminde ocağı söndürdüm ve tavuklu biber dolmasını sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği