tavuk kıymalı kuru patlıcan dolması


Tavuk kıymalı kuru patlıcan dolması tarifimi, tavuk yemeklerimin arasında çeşit bulunsun diye paylaşmıyorum. Ya, niye paylaşıyorum? Bu yemek güzel olduğu için ve kırmızı eti sevmeyen insanlarımıza bir yemek alternatifi olsun diye paylaşıyorum. Bu tavuklu kuru patlıcan dolmasını yapıp yedirdiğiniz insanların hiç biri, bu dolmanın tavuk kıyması ile yapıldığının farkına varmayacaktır. Yeter ki, tarifime uyun ve verdiğim malzemeleri ölçüsünde kullanın. Tavuk göğsünü benim yaptığım gibi bıçakla kıyabilirsiniz veya göğsü kuşbaşı doğrar mutfak robotunda kıyma çekebilirsiniz. Yalnız, robotu sürekli çalıştırmayın ki kıymanız macun olmasın. Bu durumu önlemek için, mutfak robotunu kesik kesik çalıştırın emi, mazeret kabül etmem.

Tavuk Kıymalı Kuru Patlıcan Dolması Malzemesi
kurutulmuş dolmalık patlıcan
tavuk göğsü kıyması
pirinç
zeytinyağı
kuru soğan, domates
sarımsak
domates ve biber salçası
karabiber, kimyon, pul biber
sumak, kuru nane
maydanoz, dereotu
su ve tuz

Otuz tane kurutulmuş dolmalık kuru patlıcanı yıkadım süzdüm. Tencereye kuru patlıcanları ve üzerine 2 litre su koydum iyice yumuşayıncaya kadar haşladım. Yarım tavuk göğsünü (250 gr.) ince dilimler halinde doğradım. Doğradığım dilimleri bıçakla kıydım. Bir kap içine kıyılmış  tavuk göğsünü, doğradığım 2 soğanı, 3 diş sarımsağı ve 2 domatesi, 5 yemek kaşığı zeytinyağını, birer tatlı kaşığı biber ve domates salçasını, birer çay kaşığı dolusu karabiber, pul biber, kimyon, sumak, kuru naneyi ve 1 tatlı kaşığı tuz'u koydum. Üzerine doğradığım birer tutam maydanoz ve dereotunu ekledim ve güzelce yoğurdum. Ardından bir su bardağı pirinci ilave ettim ve harcı tekrar yoğurdum. Patlıcanların içini, tatlı kaşığı kullanarak bir parmak boşluk kalacak şekilde doldurdum. Peşinden ağız kısmını birleştirdim ve tabanına 3 kaşık zeytinyağı gezdirdiğim tencerenin içine ağızı aşağı gelecek şekilde, birbirlerinin üzerine oturtarak dizdim. En son bir tatlı kaşığı domates salçasını, 1 çay kaşığı tuzu, 3 su bardağı sıcak suyu karıştırdım ve dolmaların üzerine döktüm. Tencereyi ocağın büyü gözü üzerine koydum, kaynamaya başlayınca kapağını kapattım ve ocağı iyice kıstım. Tencereden buhar çıkmaya başlayınca saata baktım ve 40 dakika bitiminde tencereyi ocaktan aldım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği