tavuklu arabaşı nasıl yapılır?


Tavuklu arabaşı nasıl yapılır? Bilenler bilir, bilmeyenler için söyleyeyim; arabaşı hamur ve çorbadan ibaret yemektir. Arabaşı hamuru normal buğday unu, su, tuz ile yapılır. Arabaşı çorbası ise, kanatlı hayvanların haşlanan eti ve haşlama suyu ile yapılır. Tarifim haşlanmış market tavuğunun eti ve suyu ile yaptığım arabaşı ile ilgilidir. Verdiğim malzemelerle 40 cm. çapında tepsiyi dolduracak hamur yapabilirsiniz. Arabaşı hamurunu yaparken 1 su bardağı dolusu un için; 5 su bardağı dolusu su kullandım.

Arabaşı Hamurunun Yapımı
iki su bardağı dolusu un
on su bardağı dolusu su
bir tatlı kaşığı tuz

Bir tencereye 6 bardak su, 1 tatlı kaşığı tuz koydum, karıştırdım ve kaynamaya bıraktım. Ayrı bir kap içine 2 bardak unu koydum ve üzerine 4 su bardağı soğuk suyu azar azar ekleyerek çırpma teliyle çırptım. Ardından bu karışımı tencerede kaynayan su içine süzgeçten geçirerek ilave ettim. Tencere kaynayıncaya kadar, dipten tencereyi karıştırdım. Hamur göz göz olup kaynamaya başlayınca saatıma baktım, 20 dakika süre ile yavaş yavaş tencereyi karıştırarak hamuru pişirdim ve ocağı söndürdüm. Peşinden, ıslattığım bir tepsi içine hamuru döktüm ve soğumaya bıraktım.

Arabaşı Çorbasının Yapımı
bir kase haşlanmış ve didiklenmiş tavuk eti
iki yemek kaşığı dolusu kavrulmuş un
bir yemek kaşığı dolusu tereyağı
bir yemek kaşığı dolusu domates salçası
altı su bardağı dolusu haşlanmış tavuğun suyu
karabiber, pul biber, tuz
limon suyu

Bir kase içinde kavurlmuş un ile 2 bardak tavuk suyunu çırptım. Ardından tereyağın içinde salçayı kavurdum. üzerine kalan 4 bardak tavuk suyunu ve çırptığım kavrulmuş unu koydum karıştırdım. Peşinden tavuk etini, karabiberi, pul biberi, tuzu ilave ettim ve çorbanın tuzunu ayarladım. Tecereyi 5 dakika tekrar kaynattım, ocağı söndürdüm ve limon suyunu ilave ettim.

Arabaşının İçilmesi
Arabaşı hamuru iyice soğuduktan sonra baklava dilimi kestim. Sıcak çorbadan bir kase doldurdum. Aldım elime kaşığı, içine bir hamur koydum ve kaşığı çorbanın içine daldırdım. Yeteri kadar çorbadan aldım ve midem yeter artık diyene kadar başladım yutmaya. İşte bu kadar.


Bu blogdaki popüler yayınlar

tavuk but bölümleri

düdüklüde tavuk baget haşlama

tavuk pirzola tavuğun neresi

patatesli tavuk kanat yemeği